۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۴

تحریف مناظره شیراز در روزنامه دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه بخشی از مناظره وی با عبدالرضا داوری در روزنامه ایران تحریف شده است، افزود: مجموعه‌ای در دولت تلاش می‌کنند تا وضعیت اقتصادی کشور را بر هم بزنند و موقعیت را به نقطه‌ای برسانند که نشان دهند ایران چاره‌ای جز برقراری رابطه و تماس با آمریکا ندارد.
جعفر قادری در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه بخشی از مناظره شیراز وی با عبدالرضا داوری در روزنامه ایران تحریف شده است، تصریح کرد: در این مناظره هیچ گاه نگفتم که دولت بازار را برهم می‌زند بلکه مجموعه‌ای در دولت این هدف را دنبال می‌کنند و انتقادهای مطرح شده هم بیانگر تشبیه رئیس جمهور به بنی‌صدر یا خطر فراماسون بودن دولت نبوده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، درباره مشکلات کنونی اقتصاد ایران و بیان مطالبی مبنی بر برنامه دولت برای برقراری رابطه با آمریکا، افزود: مجموعه‌ای در دولت تلاش می‌کنند تا وضعیت اقتصادی کشور را بر هم بزنند و وضعیت را به نقطه‌ای برسانند که نشان دهند ایران چاره‌ای جز برقراری رابطه و تماس با آمریکا ندارد.
تزریق دلارهای نفتی به بازارعامل ابتلا اقتصادکشور به بیماری هلندی است
وی درباره واریز درآمدهای نفتی به اقتصاد کشور و بروز بیماری هلندی، تصریح کرد: این کار بدون توجه به ظرفیت‌های موجود اقتصاد کشور انجام شد در حالی که اقتصاد کشور قدرت و توان جذب این منابع را نداشت.
قادری با بیان اینکه تبدیل درآمدهای حاصل از فروش نفت به ذخیره بانک مرکزی دلیلی بر چاپ پول از سوی دولت می‌شود، تاکید کرد: با افزایش منابع ارزی بانک مرکزی این بانک با چاپ پول عامل افزایش نقدینگی در بازار و رشد تورم در بازار را به وجود می‌آورد در حالی که اگر این درآمدها به صندوق توسعه ملی واریز می‌شد شاهد بروز مشکلات کنونی در بازار نبودیم.
وی درباره نحوه تامین نقدینگی لازم برای پرداخت نقدی هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت، یادآور شد: قانون می‌گوید منابع مورد نیاز برای پرداخت نقدی یارانه‌ها باید از محل درآمد حاصل از آزادسازی قیمت‌ حامل‌های انرژی تامین شود اما دولت به دنبال تامین منابع از راه‌های دیگری است درحالی که باید حجم عمده این پرداختی‌ها از محل قبوض آب و برق و گاز تامین شود.
واردات کالاهای لوکس به جای محصولات ضروری
قادری درباره اختصاص ارز دولتی به کالاهای لوکس و غیر ضروری، گفت: حدود ۷۰ میلیارد دلار ارز به واردات اختصاص یافته است که عمده‌ای از آن برای واردات کالاهای لوکس هزینه‌ شده است که اگر این گونه نبود امروز با کمبود ارز برای تأمین مواد اولیه صنایع و تجهیزات ضروری مواجه نبودیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: بر اساس آمار گمرک کشور در چند ماه اخیر ۱۵ هزار خودرو وارد کشور شده است که قیمت متوسط هر کدام ۲۳ هزار دلار بوده است حال با این قیمت اگر خودرو کالایی لوکس نیست پس در سطح چه کالاهایی قرار می‌گیرد؟
مشکلات کنونی اقتصاد بیشترین فشار را بر قشر متوسط جامعه وارد می‌کند
وی با بیان اینکه مشکلات کنونی اقتصاد کشور باعث ناراحتی قشر مرفه و حامیان آنها نشده است، افزود: به هم ریختگی اقتصاد و التهاب کنونی بازار بیشترین خدمت را به مرفهان بی درد کرده است و آنها از این نوسانات بازار ارز بیشترین بهره را برده‌اند در حالی که متضرر اصلی در چنین وضعیتی اقشار متوسط و متوسط رو به ضعیف در کشور هستند.
استاندار سابق فارس هدیه‌ای از لپ لپ
نماینده مردم شیراز در مجلس، درباره انتصاب روح‌الله احمدزاده به عنوان استاندار سابق فارس و اظهار نظری مبنی بر اینکه دولت وی را از لپ‌لپ در آورده است، گفت: برای شخصی که به طور ناگهانی و بدون سابقه‌ کاری در این حوزه به استانداری فارس منصوب می‌شود نمی‌توان تعبیر دیگری به کار برد.
قادری با بیان اینکه انتصاب استاندار سابق فارس بدون هماهنگی با نمایندگان بوده است، تصریح کرد: انتخاب احمدزاده به این سمت بدون در نظر گرفتن شاخصه‌های لازم و بدون سوابق اجرایی مناسب صورت گرفته بود که پس از عملکردی ضعیف، احمدزاده خود، استان و دولت را ضایع کرد.
وی با بیان اینکه گمان می‌کنم مدیریت اخبار خبرگزاری ایرنا جزء سوابق روح‌الله احمدزاده استاندار سابق فارس بوده است، توضیح داد: باید دید چگونه شخصی پله‌های ترقی را اینچنین سریع طی می‌کند و از نقطه‌ای به استانداری فارس و سپس به ریاست سازمان گردشگری و میراث فرهنگی منصوب شده و مشخص نیست چرا به یک‌باره از قدرت کنار گذاشته می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره مشکلاتی که از سوی برخی متهمان پرونده تخلف بزرگ مالی به دولت مرتبط می‌شود، گفت: اشکلات اساسی که در این دو شخص دیده می‌شود متوجه دولت است چون این دو متهم منصوب دولت هستند و اگر دولت بخواهد خود را در این زمینه تبرئه کند قابل قبول نیست
کد مطلب: 10423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *