۰
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵

رکوردشکنی یک ابرقهرمان زن

فیلم ابرقهرمانی شرکت مارول استودیوز رکورد جهانی بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی با حضور یک بازیگر زن در نقش اصلی همین‌طور دومین فروش افتتاحیه برتر یک اقتباس سینمایی از کتابی مصور را جابجا کرد.
رکوردشکنی یک ابرقهرمان زن
فیلم ابرقهرمانی شرکت مارول استودیوز رکورد جهانی بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی با حضور یک بازیگر زن در نقش اصلی همین‌طور دومین فروش افتتاحیه برتر یک اقتباس سینمایی از کتابی مصور را جابجا کرد.
"کاپیتان مارول" (Captain Marvel) با بازی بری لارسن بازیگر برنده اسکار در اولین آخر هفته اکران در بازار جهانی 455 میلیون دلار فروخت که 153 میلیون دلار آن از جمعه تا یکشنبه در 4310 سینما در آمریکای شمالی به دست آمد. فروش فیلم در سطح بین‌المللی 302 میلیون دلار بود.
فیلم ابرقهرمانی شرکت مارول استودیوز رکورد جهانی بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی با حضور یک بازیگر زن در نقش اصلی را شکست. "دیو و دلبر" با 357 میلیون دلار رکورددار قبلی بود. "کاپیتان مارول" همین‌طور بعد از "انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت" (640.5 میلیون دلار) دومین فروش افتتاحیه برتر یک اقتباس سینمایی از کتابی مصور را جابجا کرد. این فیلم در مجموع ششمین فروش برتر جهانی یک فیلم را به نام خود ثبت کرد و فروش 302 میلیون دلاری آن در سطح بین‌المللی پنجمین فروش برتر یک فیلم در اولین آخر هفته اکران است.
به گزارش هالیوود ریپورتر، "کاپیتان مارول" همچنین در آمریکای شمالی رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم ساخته شده بر مبنای کتابی مصور با حضور یک بازیگر زن در نقش اصلی را به خود اختصاص داد. "واندر وومن" از شرکت دی‌سی با بازی گال گادوت با 103 میلیون دلار رکورددار قبلی بود.
پروژه 150 میلیون دلاری "کاپیتان مارول" در سطح بین‌المللی عملاً در تمام بازارها فیلم اول شد. فیلم در چین با 89.3 میلیون دلار کار خود را شروع کرد و به دنبال آن در کره جنوبی 24.1 میلیون دلار، در بریتانیا 16.8 میلیون دلار و در برزیل 13.4 میلیون دلار فروخت. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A داده‌اند.
فروش افتتاحیه "کاپیتان مارول" در عین حال یک خبر خوب برای بازار آمریکای شمالی بود که در ماه‌های ژانویه و فوریه ناامیدکننده بود. این هفته مجموع درآمد حاصل از فروش فیلم‌ها در مقایسه با همین هفته در سال گذشته 50 درصد بیشتر بود.
"کاپیتان مارول" را آنا بودن و رایان فلک کارگردانی کرده‌اند و ساموئل ال. جکسن، بن مندلسن و جایمن هانسو از دیگر بازیگران آن هستند. داستان فیلم در 1995 اتفاق می‌افتد و درباره زنی جوان به نام کارول دنورز است که وقتی زمین گرفتار نبردی کهکشانی بین دو گونه از موجودات بیگانه می‌شود به یکی از قدرتمندترین قهرمانان دنیا تبدیل می‌شود. بری لارسن در "کاپیتان مارول" نقش خود در فیلم "انتقامجویان: بازی آخر" را که هنوز اکران نشده تکرار کرده است.
از سوی دیگر، فیلم انیمیشن "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان" (How to Train Your Dragon: The Hidden World) تولید دریم‌ورکس انیمیشن در سومین آخرهفته اکران 14.7 میلیون دلار فروخت و ضمن این که دومین فروش پرفروش آخر هفته در ایالات متحده و کانادا شد، مجموع فروش خود در این بازار را به 119.7 میلیون دلار رساند. مجموع فروش جهانی فیلم 435.2 میلیون دلار شده است. "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان" به کارگردانی دین دبلوا دنباله "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2" (2014) و آخرین فیلم سه‌گانه "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید" است. جی باروشل، امریکا فرارا، کیت بلانشت، کریگ فرگوسن و اف. موری آبراهام صداپیشه‌های فیلم است. در فیلم جدید، هیکاپ در جستجوی یک آرمان‌شهر اژدهایی به نام "دنیای پنهان" است، در حالی که باید با دوستی توثلس (بی‌دندان) با یک اژدهای ماده کنار بیاید.
کمدی "یک مراسم تدفین مدیایی" (A Madea Family Funeral) به کارگردانی تایلر پری، فیلم انیمیشن "فیلم لگو 2: بخش دوم" (The Lego Movie 2: The Second Part) و فیلم فانتزی و علمی تخیلی "آلیتا: فرشته جنگ" (Alita: Battle Angel)، به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفتند.
در حوزه نمایش محدود، فیلم "گلوریا بل" (Gloria Bell) با بازی جولین مور در پنج سینما به متوسط فروش 29 هزار دلار در هر سینما دست پیدا کرد. این فیلم به کارگردانی سباستین للیو کارگردان شیلیایی بازسازی انگلیسی‌زبان فیلم "گلوریا" (2013) به کارگردانی خود اوست. جان تورتورو و مایکل سرا از دیگر بازیگران "گلوریا بل"  هستند که اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در جشنواره تورنتو نمایش داده شد. داستان درباره زنی پنجاه و چند ساله است که در باشگاه‌های رقص لس آنجلس پرسه می‌زند.
کد مطلب: 104438
برچسب ها: فیلم سینمایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *