۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۳
نوری المالکی مطرح کرد؛

لزوم حل مسالمت آمیز بحران سوریه

نخست وزیر عراق با اشاره به روابط یکسانی که کشورش با ایران و آمریکا دارد، اصل قوی در سیاست خارجی آن را رعایت منافع ملی دانست.
 به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، نوری المالکی در گفتگویی با شبکه یک روسیه گفت: اصل سیاست خارجی عراق بر اساس منافع ملی آن است و عراق درباره خرید سلاح و قراردادهای نفتی با احدی مشورت نمی کند.

نخست وزیر عراق بیان کرد: عراق روابط خوبی با آمریکا و ایران با وجود تیرگی روابط این دو دارد و عراق بر اساس نیازش سلاح می خرد.

مالکی گفت : تصوری که روسها در سال ۲۰۰۳ داشتند و می پنداشتند که عراق ملک آمریکا شده است درست نبود و آمریکایی ها شرکتهای روسی را نراندند.

وی بیان کرد: تلاشهای عراق برای تقویت روابط با روسیه پس از اینکه شرکتهای روسی فعالیت خود را در عراق در سال ۲۰۰۳ متوقف کردند ره به جایی نبرد.

از سوی دیگر نوری المالکی نخست وزیر عراق دیروز در دیدار با میلان استچ رئیس مجلس سنای چک مسائل مورد اهتمام به ویژه اوضاع سیاسی خاورمیانه را مورد رایزنی قرار داد.

وی پس از دیدار با رئیس مجلس چک گفت : طرفین بر ضرورت یافتن راهکاری مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید کردند.

مالکی تاکید کرد: هرگز سلاحی از عراق به سوریه قاچاق نمی شود و کشورهایی که به گروههای مسلح سلاح می دهند بهتر است راهکاری بهتری از سلاح بیابند.

از سوی دیگر رئیس مجلس سنای چک نیز ضمن ابراز تمایل کشورش برای توسعه روابط با عراق از توافقات میان دو کشور در همه زمینه ها حمایت کرد.
کد مطلب: 10479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *