۰
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۱

ترامپ درصدد پاره کردن برجام است

یک سناتور ارشد آمریکایی با بیان اینکه باید رئیس‌جمهور سوریه را هدف قرار داد، گفت که واشنگتن نمی‌تواند سوریه را به روسیه و ایران تقویم کند.
یک سناتور ارشد آمریکایی با بیان اینکه باید رئیس‌جمهور سوریه را هدف قرار داد، گفت که واشنگتن نمی‌تواند سوریه را به روسیه و ایران تقویم کند.
به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور ارشد جمهوریخواه و عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز، ابتدا از مواضع سیاست خارجی دونالد ترامپ در زمینه‌هایی چون داعش، کره شمالی، ایران و روسیه قدردانی کرد.
«لیندسی گراهام» این سناتور آمریکایی در بخش مربوط به ایران گفت: «او (ترامپ) در صدد پاره کردن توافق هسته‌ای ایران است، توافقی که آنرا وحشتناک می‌خواند و خواهان رسیدن به توافقی بهتر است».
از نظر او، دونالد ترامپ به طور کلی از زمان آغاز ریاست جمهوری در آمریکا مواضع خوبی در سیاست خارجی اتخاذ کرده است.
این قانونگذار آمریکایی با انتقاد از «حمله محدود» آمریکا به سوریه گفت: «آنچه که او چند روز قبل انجام داده، همه این دستاوردها را به خطر می‌اندازد و به نظر من، او باید موضع خود را در قبال (بشار) اسد در سوریه تغییر دهد».
وی ادامه داد: «اگر شما اسد باشید و بشنوید که رئیس‌جمهور (آمریکا) بگوید که من کاری می‌کنم که هزینه سنگینی بپردازید و "تو حیوان هستی" اما شاهد یک حمله نظامی باشید که به هیچ وجه زندگی شما را عوض نمی‌کند، در نتیجه صبح روز بعد از خواب بیدار شده و به سر کار برمی‌گردید. اگر شما روسیه و ایران باشید و ببینید که پنتاگون خطرپذیر نیست و تا سر حد مرگ از مقابله با روس‌ها نگرانی دارد، اینطور فکر می‌کنید که پنتاگون بدون هرگونه جنگی، خواهان تقدیم سوریه به ما (ایران و روسیه) است».
سناتور آمریکایی در ادامه خواسته خود درباره ترور کردن رئیس‌جمهور سوریه را تکرار کرد؛ اظهارنظری که وی پیش‌تر نیز آن را بیان کرده بود 
وی گفت: «من (ترامپ را ) یک فرمانده کل قوایِ دچار تناقض می‌بینم. وقتی رونالد ریگان با موضوعی شبیه به این مواجه بود زمانی که (معمر) قذافی پنج تن از اعضای نیروی هوایی آمریکا را در باشگاه شبانه در برلین کشت، لیبی را بمباران کرد و تلاش کرد که قذافی را هدف قرار دهد و چند فرزند او را کشت؛ بعد از این حمله، قذافی به فردی متفاوت تبدیل شد. ما اینجا (در حمله به سوریه) یک فرصت واقعی را برای انجام کار درست از دست دادیم».
وی افزود: «ما نمی‌توانیم سوریه را به روس‌ها و ایرانی‌ها تحویل دهیم چرا که سوریه تبدیل به یک اردگاه نظامی برای ایرانی‌ها خواهد شد و شما هرگز نخواهید توانست به طور کامل داعش را نابود کنید مگر آنکه از ایرانی‌ها و اسد خلاص شوید».
سخنان جنگ‌طلبانه گراهام را می‌توان در کنار بسیاری از تحلیل‌های رسانه‌های غربی قرار داد که حمله 25 فروردین آمریکا، فرانسه و انگلستان به سوریه را حمله‌ای کم‌اثر توصیف کرده‌اند که اثری بر واقعیات میدانی سوریه نخواهد داشت.
کد مطلب: 85003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *