۰
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹

هویت قربانیان حادثه نیوزیلند به روایت رسانه ها

با وجود گذشت سه روز از حادثه تروریستی در دو مسجد شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند، دولت این کشور هنوز هویت جانباختگان را اعلام نکرده است اما رسانه ها هویت و ملیت تعداد زیادی از آنها را منتشر کرده اند.
با وجود گذشت سه روز از حادثه تروریستی در دو مسجد شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند، دولت این کشور هنوز هویت جانباختگان را اعلام نکرده است اما رسانه ها هویت و ملیت تعداد زیادی از آنها را منتشر کرده اند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پلیس نیوزیلند آمار قربانیان این حادثه تروریستی را 50 نفر کشته تاکنون اعلام کرده است که به علت وخامت شرایط برخی از 50 مجروح، احتمال دارد این آمار افزایش نیز یابد.
براساس گزارش رسانه های جنوب شرق آسیا ، تعداد 8 نفر از این قربانیان از کشورهای مالزی ( 3 نفر مجروح و یک نفر مفقود) و اندونزی (6 نفر) بوده اند.
وزارت خارجه مالزی روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن تایید حضور اتباع خود درمیان مجروحان و یک نفر به عنوان مفقود از حادثه تروریستی روز جمعه به عنوان اقدامی بربری نام برد و آن را محکوم کرد.
وزارت امورخارجه اندونزی نیز در بیانیه ای مشابه ضمن تایید حضور تعدادی از اتباع این کشور در میان مجروحان اعلام کرد که تاکنون هیچ یک ازاتباع اندونزی در میان قربانیان این حادثه نبودند.
طبق گزارش الجزیره ، سفارت افغانستان در کانبرا هویت 2 نفر از اتباع خود شامل حاج داود نبی 71 ساله و متی اله صفی را در میان قربانیان این حادثه تایید کرده است. حسنه آرا پروین 42و عبدالصمد 67 ساله 2 نفر از اتباع بنگلادش نیز ازدیگر قربانیان این حادثه بوده است.
براساس این گزارش شش نفر از قربانیان را نیز از مهاجران پاکستانی تشکیل می دهند.علاوه براین جهار نفر از اتباع مصری و چهار نفر تبعه اردن مقیم نیوزیلند نیز از دیگر قربانیان این حادثه تروریستی هستند.
سفارت هند در نیوزیلند نیز روز گذشته اعلام کرد که در حمله تروریستی روز جمعه به دو مسجد در شهر 'کرایست چرچ' 9 نفر هندی مفقود و دو نفر دیگر مجروح شده اند.
طبق گزارش رسانه های خارجی برخی هنوز هویت برخی از قربانیان شناسایی نشده است. اما برخی شبکه های خبری اعلام کردند که قربانیان این حمله مرگبار از کشورهای مختلف جهان از جمله ترکیه، اردن، بنگلادش، اندونزی ، مالزی و عربستان بودند.
یک فرد مهاجم مسلح روز جمعه گذشته با حمله به دو مسجد در شهر «کرایسچرچ» نیوزیلند مردم و نمازگزاران را به گلوله بست و صحنه این حادثه تروریستی را به صورت زنده در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد.
وی یک مرد 28 ساله اهل استرالیا با تبار انگلیسی است که پیش تر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در سرزمین های اروپایی ابراز خشم کرده بود.
'برتون هریسون تارانت' پس از بازداشت به دست نیروهای پلیس روز شنبه در نخستین جلسه دادگاهش تفهیم اتهام شد.
این حمله تاکنون با محکومیت کشورها و سران کشورهای مختلف جهان اسلام و سازمان ملل قرار گرفته است.
کد مطلب: 104814
برچسب ها: نیوزیلند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *