۰
جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹

آبگرفتگی بیش از 10 هزار خانه در گلستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: براثر وقوع سیلاب در مناطق گوناگون این استان تاکنون 10 هزار و 63 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی و برخی از آن ها غیرقابل سکونت شدند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: براثر وقوع سیلاب در مناطق گوناگون این استان تاکنون 10 هزار و 63 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی و برخی از آن ها غیرقابل سکونت شدند.
محمدعلی هروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل گلستان با استفاده از همه توان و ظرفیت هلال احمر در حال انجام است.
وی ادامه داد: از 26 اسفند ماه پارسال تاکنون نیروهای این جمعیت ۶ هزار و ۲5۷ نفر را اسکان موقت و اضطراری داده اند.
وی افزود: همچنین به 38 هزار و 447 نفر حادثه دیده در مجموع 10 شهرستان این استان که تحت تاثیر خسارات سیلاب قرار گرفته اند، امدادرسانی انجام شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان همچنین با اشاره به وقوع برف، کولاک، سقوط کوه و بهمن در جاده های کوهستانی و ارتباطی این استان با استان سمنان، خاطرنشان کرد: در این مدت به بیش از 300 دستگاه خودرو گرفتار در برف و پشت کوه مانده، کمک و رهاسازی انجام شد.
وی یادآور شد: برای امدادرسانی و خدمات مربوطه در 2 بخش سیلاب و برف، تاکنون 47 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودرو نجات ، 216 دستگاه خودرو کمک‌ دار، پنج دستگاه قایق، 145 دستگاه موتور پمپ لجن ‌کش و 2 بالگرد به کارگیری شد.
وی بیان داشت: در این مدت نیز 11 هزار و 506 بطری آب معدنی، 23 هزار و 340 قرص نان، 6 هزار و 482 قوطی کنسرو، 6 هزار 600 تخته پتو، 200 کیلو برنج و 6 هزار و 535 بسته غذایی بین آسیب‌ دیدگان سیل توزیع شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: تیم‌ ها و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر گلستان در کنار نیروهای بسیج و مردمی تا رفع کامل آسیب به مردم استان گلستان به فعالیت‌ های امدادی خود ادامه خواهند داد.
کد مطلب: 104996
برچسب ها: گلستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *