۰
شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۳

مناطق سیل زده گلستان به قایق احتیاج دارند

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت که امدادگران برای خدمت رسانی بیشتر به مردم سیل زده گلستان با کمبود قایق مواجهند.
رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت که امدادگران برای خدمت رسانی بیشتر به مردم سیل زده گلستان با کمبود قایق مواجهند.
به گزارش ایرنا علی اصغر پیوندی امروز شنبه با حضور در مناطق سیل زده استان گلستان اظهار داشت: امدادرسانی به سیل زدگان در حال انجام است و مواد غذایی و سایر اقلام بین آنها توزیع شده و برای تخلیه احتمالی و فوری ساکنین مناطق شهری و روستایی محاصره شده در سیل، تنها کمبود لجستیکی مورد نیاز دسترسی به قایق بیشتر است.
رییس هلال احمر افزود: در کنار امدادرسانی زمینی و با قایق در مناطق سیل گیر، در سکونتگاه هایی که امکان حضور نیروهای هلال احمر وجود ندارد با 6 بالگرد خدمات لازم به مردم ارسال می شود.
پیوندی افزود: با ارزیابی صورت گرفته از مناطق گرفتار در سیل گلستان مسیرهای مختلف هوایی و زمینی برای ارایه کمک به سیل زدگان مشخص و هم اکنون خدمت رسانی در قالب تیم‌های مختلف با 14 تیم در حال انجام است.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
کد مطلب: 105025
برچسب ها: گلستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *