۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۹

اطلاعات تازه درباره کشته شدن قذافی

نباید تعجب کرد که در عکس العمل به شنیدن مرگ قذافی، پرزیدنت اوباما، برنده جایزه صلح نوبل ، گفت" روز با عظمتی است" و خانم کلینتون با خنده ناهنجاری گفت: " آمدیم،و دیدیم، او مرد "
به گزارش  انتخاب؛ در تازه ترین این افشاگری ها، "گلوبال ریسرچ" نکات تازه ای را در این مورد گزارش میدهد که خلاصه آن چنین است :

این هفته روزنامه دیلی میل گزارش مفصلی دال برظن دخالت ماموران مخفی فرانسه،دربه قتل رساندن سرهنگ قذافی به دستور سارکوزی ،رئیس جمهور سابق فرانسه را منتشر کرد .

هر چند باید در نظر داشت که شورشیان، که از سوی نیروهای ناتو حمایت میشوند و اکنون در قدرت هستند، و یک لیبی تقریبا ویران، بی ثبات و وحشت زده ای روی دستشان مانده است، و در صدد آن هستند که برای منافع فردی خودشان و نه منافع ملی، ثروتهای کشور را تکه تکه کنند، هم دلایل زیادی برای فرار خود از دست داشتن در قتل فجیع را قذافی دارند. اما اتهامات تازه نکات قابل توجهی را برای ما روشن میکنند. گفته میشود که قاتل فرانسوی در میان انبوهی از مردم خشمگین نفوذ کرد و با خالی کردن گلوله ای در سر قذافی، وی را بقتل رساند .

انگیزه به قتل رساندن قذافی، بنظر منابع معتبر(لیبیائی) این بود که مانع ازهر نوع تحقیقات راجع به روابط سارکوزی با قذافی بشود. روزنامه دیلی میل، به نقل از یک گزارش دولتی فرانسه، که در یک سایت تحقیقگر(اینترنتی) منتشر شده بود، فاش ساخته است که سرهنگ قذافی از طریق بانکهائی در پاناما و سوئیس ۵۰ میلیون یورو به مبارزات انتخاباتی سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه کمک کرده است، که اگر صحت داشته باشد خلاف قوانین انتخاباتی فرانسه است. در این گزارش هم چنین به سفرهای متعدد سارکوزی (به لیبی) نیز اشاره شده است .

علاوه بر این ادعا میشود که "حساب بانکی ای در سوئیس به نام خواهر ژان فرانسوا کوپه، رهبر حزب او ام پ (UMP) ، حزب حاکم سارکوزی، و مرد دست راست سارکوزی، باز شده بود .

پسر قذافی، سیف الاسلام، که جانش در گرو تصمیمات " سیستم قضایی لیبی" است و در وضعیت نامشخصی زندگی میکند و معلوم نیست که آیا او هم باید مشمول "حوزه قضائی لیبی" باشد یا نه، در رابطه با کمک مالی به مبارزات انتخاباتی سارکوزی قبلا ،با صراحت تمام گفته بود " ما به مبارزات انتخاباتی (سارکوزی) کمک مالی کردیم ... ما تمامی جزئیات را داریم و آماده ایم تا همه چیز را فاش کنیم ".

بنابراین جای تعجب نیست اگر، سیف الاسلام که قبلا یک میلیون و پانصد هزار پوند به دانشگاه معتبر اقتصاد لندن، دانشگاه محل تحصیلات عالی خود، دست و دل بازانه پرداخته بود، و در ماه مه ۲۰۱۰ سخنرانی سالانه رالف میلی باند، آکادمیسین معتبر که پدر برادران، دیوید میلی باند، وزیر خارجه سابق و اد میلی باند، رهبر کنونی حزب کارگر است ، را ترتیب داده بود از سوی قدرت های غربی، که در توطئه یک کودتای عیر قانونی در کشورش هم شرکت داشتند، به حال خود رها شود .

البته پس از رسیدن سارکوزی به ریاست جمهوری ، دعوت رسمی او از سرهنگ قذافی به فرانسه در دسامبر ۲۰۰۷ ، و خوش آمد گویی به او با "برادر رهبر" خواندن او ، و اجازه برپائی چادر صحرائی معروف قذافی در مجاورت کاخ (ریاست جمهوری) الیزه ،فراموش نشدنی است .

همچنین، تونی بلر ( نخست وزیر اسبق انگلستان) که بارها به لیبی سفر کرده و با قذافی ملاقات و حتی از هواپیمای خصوصی او استفاده کرده بود و قرار دادهای عظیم اقتصادی با او بست هم، درباره وضعیت دهشتناک مرگ قذافی و سرنوشت فرزندان و نوه های قذافی ساکت است .

روزنامه دیلی میل هم چنین می نویسد که " در قطعنامه سازمان ملل ( که به غلط "فضای غیر قابل پرواز" نامیده میشود) صریحا نوشته شده بود که متحدان غربی حق مداخله در سیاست داخلی لیبی را ندارند و این در حالی است که با بمبارانهای تقریبا روزانه بود که حکومت قذافی را سرنگون کردند و مشاوران نظامی فرانسوی و انگلیسی نیز در داخل لیبی فعالیت می کردند ."

حال محمود جبریل که بعد از سرنگونی قذافی به عنوان نخست وزیر موقت انجام وظیفه کرد در مصاحبه ای با تلویزیون مصر گفت که این مامورین خارجی بودند که در انقلابیون رخنه کردند و قذافی را به قتل رساندند. منبع دیگری در تریپولی گفت که سارکوزی همه گونه دلیل داشت تا قذافی را ساکت کند .

همچنین رامی العبیدی، مسئول سابق روابط خارجی دولت انتقالی لیبی گفت که محل قذافی از طریق صحبت تلفتی او با تلفن ماهواره ای خودش با اسد بود که ردیابی و کشف شد و این امر واقعیت این سوال بزرگ را مطرح می کند که آیا این دو لشکر کشی بیرحمانه که با حمایت غربیها، بر ضد لیبی و سوریه انجام می شوند با یکدیگر ارتباطی دارند؟ و یا اینکه اسد چقدر از این روابط تیره مالی اطلاع دارد؟

دیگر اینکه، بن عمان شعبان، یکی از کسانی که در زمان قتل قذافی در محل حضور داشت و اسلحه خود را دائم برخ می کشید، و گفته میشود که در حمله طرفداران قذافی زخمی شده و (برای مداوا) به فرانسه منتقل شده بود، هفته گذشته در بیمارستانی در فرانسه در گذشت.این سوال مطرح است که او چقدر از نحوه قتل قذافی اطلاع داشته است؟

سارکوزی مرتبا دریافت هرگونه کمک مالی از رهبر لیبی را تکذیب میکند و روزنامه دیلی میل هم نتوانست به او جهت پاسخگویی به این اتهامات دسترسی پیدا کند .

نکته دیگر قابل توجه این است که درست قبل از دیدار قذافی از پاریس در ماه نوامبر ۲۰۰۷، وزارت خارجه آمریکا در تلگرافی در مورد لیبی هشدار داده بود که رهبری اقتصادی و سیاسی لیبی در مورد بخش انرژی بطور روز افزون سیاستهای ناسیونالیستی را تعقیب می کند و در تلگرامی دیگر گزارش داده بود که قذافی در نطقی در سال ۲۰۰۶ گفته است که کمپانیهای نفتی بوسیله خارجی هایی که میلیونها سود کرده اند کنترل می شوند و اینک وقت آن است که لیبیایی ها جای آنها را در سود بردن بگیرند .

دولت قذافی شرکتهای نفتی را مجبور کرده بود که به شرکتهای محلی خود اسامی لیبیایی بدهند و بدتراز آن، "قانون کار را در جهت "لیبیائی" کردن ، اصلاح کرده بود تا مدیران، مسولان مالی و مدیران نیروی انسانی از لیبیائی ها باشند" . بنابراین شاید نباید تعجب کرد که در عکس العمل به شنیدن مرگ قذافی، پرزیدنت اوباما، برنده جایزه صلح نوبل ، گفت" روز با عظمتی است" و خانم کلینتون با خنده ناهنجاری گفت: " آمدیم،و دیدیم، او مرد "

در مورد مرگ قذافی تنها یک امر مسلم وجود دارد و آن اینکه هیچ دست تمیزی پشت ماجرا وجود ندارد .

سوال آخر اینست که جسد قذافی کجاست؟
کد مطلب: 10515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *