۰
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۵

آغاز تحقیقات در مورد کمک مالی قذافی به سارکوزی

مقامات دادگستری فرانسه تحقیقات در مورد احتمال پرداخت غیرقانونی پول از سوی قذافی به سارکوزی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۷ را آغاز کردند.
به گزارش به نقل از آسوشیتدپرس؛ بازرسان فرانسوی در مورد این مساله که نیکولاس سارکوزی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۷ از سوی معمر قذافی، رهبر سابق لیبی به صورت غیر قانونی مورد حمایت مالی قرار گرفته است یا خیر تحقیقات خود را آغاز کردند.
سخنگوی وزارت دادگستری فرانسه اعلام کرد که این تحقیقات امروز (جمعه) آغاز می‌شود و مواردی مانند فساد، تقلب، سوء استفاده از سرمایه‌های عمومی و پول‌شویی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
در جریان این تحقیقات فرد خاصی به عنوان مظنون معرفی نشده است و این تحقیقات به دنبال اظهارات یک تاجر لبنانی با نام زیاد تکی‌الدین در بازجویی‌های ماه دسامبر صورت می‌گیرد.
حمایت مالی قذافی از سارکوزی سال گذشته در رسانه‌های فرانسه مطرح شد و یکی از دلایل اصلی شکست سارکوزی در انتخابات ریاست‌جمهوری بود.
ماه گذشته نیز یکی از قضات فرانسه اتهاماتی را مبنی بر دریافت غیرقانونی پول از سوی ثروتمندترین زن فرانسه به سارکوزی وارد کرد.
فرانسوا اولاند رهبر حزب سوسیالیست فرانسه در انتخابات سال ۲۰۱۲ فرانسه توانست نیکولاس سارکوزی را شکست دهد و به عنوان رئیس‌جمهور جدید فرانسه معرفی شود. سارکوزی پس از شکست در این انتخابات اولین رئیس‌جمهور فرانسه شد که از سال ۱۹۸۱ به بعد تنها یک دوره بر سر قدرت باقی ماند.
کد مطلب: 27887
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *