۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸

تخلیه روستاهای پایین دست سد کرخه

براساس سخنان سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به 110 روستا در خوزستان دستور تخلیه صادر شده که برخی از آنها به طور کامل و تعدادی نیز هنوز در حال تخلیه هستند.
براساس سخنان سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به 110 روستا در خوزستان دستور تخلیه صادر شده که برخی از آنها به طور کامل و تعدادی نیز هنوز در حال تخلیه هستند.
بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در رابطه با آخرین وضعیت سیل در استان خوزستان، گفت: تعدادی از شهرها و روستاهای پایین دست سد کرخه تخلیه شده‌اند.
وی ادامه داد: به 110 روستا دستور تخلیه صادر شده که برخی از آنها به طور کامل و تعدادی نیز هنوز در حال تخلیه هستند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر پادگانها، زائرسراها، مدارس، ورزشگاه‌ها و سایت‌های اسکان اضطراری پیش‌بینی شده تا افراد سیل‌زده در آنجا مستقر شوند.
سعیدی گفت: انتقال افراد سیل‌زده توسط سپاه، ارش، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امدادرسان در حال انجام است و تلاش شده شرکت‌های مستقر در منطقه نیز در بحث کمک‌رسانی مشارکت کنند.
وی تصریح کرد: همچنین تلاش می‌کنیم تا بازپخش سیلاب را در دشت داشته باشیم، باز کردن مسیرها، کانال‌ها و هدایت سیلاب به تالاب هورالعظیم برای صیانت از شهر از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه وضعیت شهر اهواز نگران‌کننده نیست، گفت‌: بیشتر سیلاب شهرهای سوسنگرد، حمیدیه، بوستان و کوت سیدنعیم ، رفیع و ابوحمیظه را تهدید می‌کند.
سعیدی، گفت: کارگروه و تیم تخصصی ورودی و خروجی سدها را رصد می‌کنند تا چنانچه خطری باشد وارد عمل شوند.
وی گفت: مدارس شهرها و روستاهای تحت تأثیر سیلاب در استان خوزستان مانند دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه تا دوشنبه تعطیل شده و در صورت تمدید اطلاع‌«سانی می‌شود همچنین دانشگاه‌ها نیز تا 24 فروردین تعطیل شده‌اند.
سعیدی گفت: در حال حاضر 25 هزار نفر در این منطقه اسکان اضطراری یافته‌اند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با آخرین وضعیت سیلاب در منطقه پلدختر نیز، گفت: مسیرهای دسترسی بیشتر شده است امدادرسانی به صورت زمینی و هوایی در حال انجام است.
وی گفت: اسکان‌ها در سایت‌های اضطراری انجام شده و توزیع چادر، اقلام ضروری و مواد غذایی در حال انجام است.
سعیدی با اشاره به اینکه مواد غذایی به طور کافی در این منطقه توزیع شده، گفت: آب اکثر روستاها وصل شده، همچنین آب شهر پلدختر نیز برقرار است و در رابطه با گازرسانی نیز در جاهایی که خطری نداشته وصل شده اما در جاهای خطرناک پس از بررسی کارشناسی برقرار می‌شود.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امدادرسانی 24 ساعته توسط نیروهای مسلح، هلال‌احمر و تیم‌های جهادی در حال انجام است و وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران نیز با حضور در منطقه و عملیات امدادرسانی سرعت داده است.
کد مطلب: 105519
برچسب ها: سد کرخه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *