۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۲

موگرینی خواستار آتش بس در لیبی شد

'فدریکا موگرینی' از طرف های درگیر در لیبی خواست به مذاکرات سیاسی بازگردند.
'فدریکا موگرینی' از طرف های درگیر در لیبی خواست به مذاکرات سیاسی بازگردند.
به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز از لوگزامبورگ،وی که ریاست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ را برعهده داشت، گفت: پیام اروپا باید عبارت از اجرای کامل توافق آتش بس انساندوستانه، جلوگیری از هر گونه اقدام نظامی بیشتر و تشدید تنش و بازگشت به مسیر سیاسی باشد.
موگرینی که با «غسان سلامه» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی صحبت می کرد، یادآور شد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در تکرار درخواست 'گروه 7' از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نظامی شرق لیبی برای توقف پیشروی به طرابلس متحد هستند.
ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر روز جمعه اعلام کرد که نیروهایش به سمت حومه های جنوبی طرابلس پیشروی کرده و فرودگاه بین المللی سابق این شهر را در اختیار گرفته اند؛ امری که دولت وفاق ملی را تهدید می کند.
حملات ارتش ملی لیبی که متحد دولتی موازی و مستقر در شهر بنغازی در شرق این کشور است، نزاع قدرت در لیبی را تشدید کرده است.
«ژان اسلبورن» وزیر امور خارجه لوگزامبورگ نیز گفت: باید برای متوقف کردن عملیات نظامی در لیبی هر کاری انجام دهیم تا جنگ داخلی در این کشور از میان برداشته شود.
به گزارش ایرنا، لیبی پس از ساقط شدن حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم این کشور از قدرت، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.
دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است. همزمان یک دولت موازی در شرق لیبی که مجلس نمایندگان به ریاست «عقیله صالح» و ژنرال حفتر از آن حمایت می کنند، اعلام موجودیت کرد.
در این میان، آمریکا پس از تشدید خشونت های جاری در لیبی، گروهی از نظامیان خود را از این کشور خارج کرده است.
کد مطلب: 105665
برچسب ها: موگرینی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *