۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۰
الجزيره:

مهلت دو هفته‏ای نخست وزير ليبي

کنگره ملی لیبی علی زیدان از نمایندگان مستقل و مورد حمایت ائتلاف نیروهای ملی به رهبری محمود جبریل را نامزد تشکیل کابینه جدید کرد و به وی برای معرفی کابینه دو هفته مهلت داد .
عبدالعظیم محمد خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در طرابلس در تماس مستقیم با استودیوی خبر این شبکه گفت : علی زیدان با به دست آوردن نود و سه رای در برابر هشتاد و پنج رای محمد الحراری به پیروزی دست یافت و مامور تشکیل کابینه جدید لیبی شد . به این ترتیب علی زیدان نامزد مورد حمایت ائتلاف نیروهای ملی و برخی از افراد مستقل با هشت رای اختلاف در رقابت با الحراری نامزد اسلامخواهان و افراد مستقل و ائتلاف الوفاق پیروز شد .
عبدالعظیم محمد گفت : هریک از دو نامزد برنامه های خود را به عنوان نامزدهایی مستقل ارائه کرده و متعهد شده بودند برنامه شان بر اساس تشکیل دولت وحدت و وفاق ملی و شامل همه احزاب و تشکلهای سیاسی باشد .
این دو تاکید کرده بودند برنامه آنها منحصر به یک جناح یا حزب خاص نخواهد بود .
علی زیدان دومین نفری است که پس از مصطفی ابوشاقور ظرف یک ماه مسئولیت تشکیل کابینه را عهده دار می شود . این درحالی است که گفته می شود مهلتی دو هفته ای به وی برای تشکیل دولت وحدت ملی داده خواهد شد .
علی زیدان با کسب آراء لازم (نصف به علاوه یک ) توانست بر محمد الحراری پیروز شود و از فردا تلاشهای خود را برای تشکیل دولت آغاز خواهد کرد .
رقابت همانگونه که گفتم میان احزاب لیبی شدید است و افراد مستقل نقشی تعیین کننده دارند .
کد مطلب: 10656
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *