۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۸

ˈاشتونˈ به برن سفر می کند

درپی بالا گرفتن اختلاف نظر سوییس و ˈکاترین اشتونˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص روابط بروکسل و برن، قرار است اشتون ماه آینده برای رایزنی در این زمینه به سوییس سفر کند.
 کارشناسان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هفته گذشته در بروکسل درباره پیشنهادی که سوییس اخیرا برای ادامه روابط بین طرفین به بروکسل ارسال کرده به بحث پرداختند.

موضوع بحث ، گزارشی بود که از سوی دفتر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یعنی کارترین اشتون تهیه شده و در آن موضع مثبتی در خصوص پیشنهاد سوییس مطرح نشده بود.

در گزارش تحقیقاتی اشتون تاکید شده بود که اتحادیه اروپا نمی تواند پیشنهاد سوییس مبنی بر اینکه یک ارگان حقوقی مستقل در سوییس بوجود آید تا در صورت مشاجره بین برن و بروکسل بتواند موضوع را حل کند، بپذیرد.

در گزارشی که از سوی دفتر مسوول سیاست خارجی اتحادیه تهیه شده تاکید شده بود که پیشنهاد سوییس برای چگونگی ادامه روابط بین برن و بروکسل اصلا قابل بررسی نیست.

اتحادیه اروپا خواهان آن است که در صورت ورود بیشتر سوییس به بازار داخلی این اتحادیه، برن مقررات و قوانین اتحادیه اروپا را بپذیرد یعنی اگر اختلافی بین طرفین پیدا شد، بر اساس قوانین آن اتحادیه این اختلاف حل شود.

ˈدیوید سولیوانˈ دبیرکل اتحادیه اروپا نیز قرار است با ˈیویس روسیهˈ قائم مقام وزارت امورخارجه سوییس گفتگوئی داشته باشد و در جریان آن حیطه همکاری بیشتر بین دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.
کد مطلب: 10661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *