۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹

تلاش برای خروج کامل آب تا 3 روز آینده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه میزان خروجی آب افزایش یافته است امید داریم تا سه روز آینده آب از شهر آق‌قلا تخلیه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه میزان خروجی آب افزایش یافته است امید داریم تا سه روز آینده آب از شهر آق‌قلا تخلیه شود.
به گزارش فارس، عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ساختمان‎هایی که در منطقه سیل زده ساخته شده از نظر نظام مهندسی تایید شده نیست و نوع دانه‎بندی خاک نیز وضعیت این ساختمان‎ها را تشدید کرده است.
وی با بیان اینکه نگران باران‎های بعدی در این منطقه هستیم، تصریح کرد: احتمال فرو نشست برخی از منازل وجود دارد و این هشدارها به ناظران نظام مهندسی صادر شده است.
چراغعلی تاکید کرد: 50 درصد خسارت‎های اراضی کشاورزی سیل زده که حدود 162 میلیارد تومان بود پرداخت شده است و واقعیت این است که چندین استان کشور این بحران را دارد و تلاش شد با همت و اطلاع رسانی مطلوب گلستان از لیست توجه و اولویت‎های دولت خارج نشود.
وی تاکید کرد: تا نیمه شب گذشته هنوز آن میزان آبی که وارد شهر آق‌قلا می‎شد وجود داشت و در نیمه شب به دلیل مشکلی که برای امدادگران ما پیش آمد روند عملیات امداد برای چند ساعتی کندتر شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: متاسفانه تا ساعت 6 صبح سیلاب به سمت آق‌قلا وارد می‎شد ولی خوشبختانه 10 درصد میزان ورودی آب کاهش پیدا کرده و با توجه به اینکه میزان خروجی آب افزایش یافته است امید داریم تا سه روز آینده آب از شهر تخلیه شود.
چراغعلی متذکر شد: یک سوم از حجم آب به سمت گمیشان حرکت کرده تلاش می‎شود که این میزان آب به شهر گمیشان وارد نشود.
وی تاکید کرد: متاسفانه مجبور شدیم که جاده‎ها دوبار برش بخورد، گندم‎های آسیب ندیده باید برداشت شود و کامیون و کمباین باید در این محل‎ها حضور یابد و این مهم شرایط را سخت‎ کرده است.
از عصر روز جمعه به دلیل پاره شدن سیل‌بند خاکی که از ابتدای سیلاب فروردین ماه شهر آق‌قلا مردم به همراه نیروهای جهادی در بالادست شهر برای جلوگیری از ورود بیشتر سیلاب به سمت شهر احداث کرده بودند، سیلاب دوباره به بخشی از شهر آق‌قلا نفوذ کرد که بلافاصله نیروهای امدادی، مردمی و جهادی وارد عمل شده تا دو نقطه آسیب‌دیده را ترمیم کنند.
مشاهدات خبرنگار خبرگزاری فارس در آق‌قلا نشان می‌دهد که در مناطق «عیدگاه» و «کل‌آباد» که در روزهای نخست سیلاب ارتفاع آبگرفتگی حتی به یک و نیم متر می‌رسید، در حال حاضر آبگرفتگی کاهش یافته است.
مشاهدات عینی و اظهارات مردم آق‌قلا بر این است، شهر پس از اقدامات نیروهای مسلح، هلال احمر و نیروهای مردمی در وضعیت خوبی قرار داشت و شرایط زندگی به حالت عادی بازگشته بود و همین میزان آبگرفتگی باعث نگرانی مردم شد و امیدواریم وحدت موجود در استان مشکل ایجاد شده از روز گذشته تا امروز را برطرف کند تا دوباره مردم به زندگی عادی بازگردند.
بر اساس این گزارش، تمامی نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در آق‌قلا در حال خدمت به شهروندان هستند و در اکثر نقاط شهر وضعیت عادی و زندگی مردم بدون مشکل جریان دارد.
ن
کد مطلب: 106694
برچسب ها: سیل آق قلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *