۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰

چه کتابهایی مورد تفقد رهبری قرار گرفت؟

برخی از ناشران حاضر در جریان بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه، از جزئیات بازدید ایشان در غرفه‌های خود سخن گفتند.
برخی از ناشران حاضر در جریان بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه، از جزئیات بازدید ایشان در غرفه‌های خود سخن گفتند.
به گزارش خبرنگار مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه) از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.
پس از بازدید معظم‌له، برخی از ناشرانی که ایشان از غرفه آنها و آثارشان بازدید کردند، درباره نکات و گفت و شنود خود با ایشان و آثاری که مورد توجه معظم‌له قرار گرفت، توضیحاتی ارائه کردند.
آنچه در ادامه از نگاه شما می‌گذرد، حاصل روایت مسئولان غرفه‌های این مؤسسات است.
در غرفه انتشارات شهرستان ادب کتاب «قاف» و «من پناهنده نیستم» به رهبر انقلاب تقدیم شد و ایشان نیز کتاب «قصاید» مرتضی امیری اسفندقه را تورق و بخشی از آن را خواندند. همچنین ایشان از کتاب‌های تولید شده توسط مدرسه رمان مؤسسه شهرستان ادب و کتاب‌های تولید شده از فارغ‌التحصیلان دوره شعر جوان انقلاب اسلامی، بازدید و از تولید آنها تشکر کردند.
در غرفه نشر آموت رهبر انقلاب اسلامی درباره نام مؤسسه از مدیر آن سوال کردند و توضیحات لازم خدمت ایشان ارائه شد.
در غرفه انتشارات ملک اعظم دو کتاب «بزم باران» و «همرنگ خدا» به رهبر انقلاب اسلامی تقدیم شد.
در غرفه مؤسسه انتشارات جمکران کتاب «نخل و نارنج» به رهبر انقلاب تقدیم شد. همچنین کتاب «مستوری» اثر صادق کرمیار نیز به ایشان تقدیم شد و معظم‌له عنوان کردند: آقای کرمیار دو کتاب دیگر با اسم «درد» و «نامیرا» دارد که کتاب نامیرا کتاب بسیار خوبی است و توصیه می‌کنم حتماً بخوانید.
در غرفه انتشارات آگاه، مجموعه آثار محمدرضا شفیعی کدکنی به رهبر انقلاب معرفی شد و ایشان درباره فروش آنها سوال کردند.
در غرفه انتشارات علمی نیز ایشان درباره تجدید چاپ و استقبال از آثار مرحوم ابراهیم باستانی پاریزی سوال کردند.
در غرفه نشر افق، رهبر انقلاب درباره فروش آثار رضا امیرخانی سوال کردند و پس از آن با اشاره به کتاب «دیلماج» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، عنوان کردند که این اثر کتاب خوبی است. همچنین ایشان با تورق آثار کلاسیک انتشارات افق، عنوان کردند که در میان این آثار، کارهای خوب بسیاری وجود دارد و از میان آنها درباره کتاب داستان «دو شهر» اثر چارلز دیکنز، توضیحاتی را به حاضرین و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادند.
در غرفه انتشارات روایت فتح کتاب «کعبه بوی بهشت می‌دهد» که روایتی از زندگی بانوی اهل تسنن گلستانی که در جریان حادثه منا به شهادت رسید را روایت می‌کند به معظم له تقدیم شد. همچنین ایشان پس از آشنایی با کتاب «جای پای فرهاد» که درباره یکی از شهدای زرتشتی دفاع مقدس منتشر شده، از تولید آن تقدیر کردند.
بر اساس این گزارش در غرفه انتشارات جامعه المصطفی (ص) نیز دو جلد نخست از دانشنامه امام رضا (ع) به ایشان تقدیم شد.
در غرفه انتشارات سروش نیز کتاب «حاتم عشق» و «مجموعه مقالات همایش اخلاق و رسانه» به معظم له تقدیم شد که این مجموعه مقالات مورد توجه و تفقد ایشان قرار گرفت.
کد مطلب: 106801
برچسب ها: مقام معظم رهبری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *