۰
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱

بازار جهانی کتاب الکترونیک در سال 2020 به چه درآمدی می رسد؟

مبادلات مالی بازار جهانی کتاب الکترونیک در سال 2020 به رقم 16.7 میلیارد دلار خواهد رسید.
بازار جهانی کتاب الکترونیک در سال 2020 به چه درآمدی می رسد؟
به نقل از هرالد، گزارشی جدید که توسط تحلیلگران استراتژیک انجام شده، پیش بینی می‌کند که چرخش مالی بازار جهانی مصرف کنندگان کتاب الکترونیک تا سال ۲۰۲۰ به بیش از دو برابر سال ۲۰۱۳ خواهد رسید.

به این ترتیب این بازار که در سال ۲۰۱۳ چرخش مالی معادل ۷ میلیارد دلار داشته در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۶.۷ میلیارد دلار می رسد. رشد این بازار در کشورهایی چون چین و وب سایت های ارایه کننده کتاب الکترونیک دو عامل عمده ای خواهند بود که موجب چنین دستاوردی می شوند.

در سال ۲۰۱۳ اندکی کمتر از ۱۰ درصد از مردم عادت به مطالعه کتاب الکترونیک داشته اند، اما در سال ۲۰۲۰ این میزان به بیش از ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند. یکی از دلایل بزرگ این امر استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است که خواندن کتاب را برای کاربرانش ممکن می سازد. کامپیوترهای شخصی نیز همین نقش را خواهند داشت.

یکی از کارشناسانی که این مطالعه را انجام داده گفت توسعه معنادار در بازار کتاب الکترونیک به دلیل خدماتی است که کمپانی‌های بزرگی چون آمازون ارایه می‌کنند. این نقش شبیه نقشی است که کمپانی‌هایی چون پاندورا در بازار موسیقی ارایه کردند.

به گفته وی انتظار می رود این خدمات موجب ایجاد بیشترین تحرکات در نیمه دوم این دهه شوند و بیش از یک پنجم بازار کتاب را تا پایان دهه به تصرف خود درآورند.

آمار حکایت از این داشته اند که فروش کتاب الکترونیک در کانادا، ۱۵ درصد کل فروش کتاب کانادا در سال ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داد.

در روسیه نیز بازار کتاب الکترونیک در جایگاه سوم جهان جای گرفته و پس از آمریکا و چین فرار گرفته است. این بازار در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۵ درصد رشد را تجربه کرد و درمقایسه با سال ۲۰۱۱ تقریبا دوبرابر شد. حدود ۳۴ درصد فروش بازار از خرید دستگاه های موبایلی، از جمله ای بوک ریدر، تبلت و تلفن های هوشمند به دست آمد.
کد مطلب: 42870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *