۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۰

راز عقب‌نشینی اسرائیل از تهدید ایران

حجت‌الاسلام فلاحیان گفت: نفوذ پهپاد حزب‌الله به نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» موجب عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از تهدید مراکز هسته‌ای ایران شده است
حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از نفوذ پهپاد حریم نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» به عنوان نمایش دیگری از اقتدار حزب‌الله لبنان یاد کرد.

وی افزود: پرواز چند ساعته پهپاد ایرانی در اختیار حزب‌الله نشانگر ضعف رژیم صهیونیستی در حوزه پدافند و ناکارآمدی سپر دفاعی موسوم به گنبد آهنین است و اسرائیلی ها را با بحران درونی مواجه کرده است.

حجت‌الاسلام فلاحیان تصریح کرد: صهیونیست‌ها از ترس عواقب وحشتناک رسیدن پهپادهای حزب‌الله به نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» سکوت کرده و اعلام کردند تصمیمی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران نداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس تعیین قیمت نفت را وابسته به سه عامل افزایش تولید، میزان تقاضای بازار و عرضه نفت در بازارهای جهانی دانست.

حجت‌الاسلام فلاحیان توضیح داد: همه می‌دانند که تمام تولیدکنندگان نفت با ظرفیت کامل تولید می‌کنند و تقاضا نیز رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه فارغ از رشد اقتصاد جهانی میزان مصرف رو به افزایش است، تصریح کرد: چین به خاطر رشد مصرف، سالانه ۱۹ میلیون خودرو تولید می‌کند و آمریکا، ژاپن و کره و دیگر کشورها هم رشد تولید دارند.

وزیر اسبق اطلاعات گفت: عامل عرضه نیز به ثبات خاورمیانه و تحریم‌ها بستگی دارد و چند ماه پیش گفتیم اگر اوباما تحریم‌ها را لغو کند، هم تولید افزایش پیدا می‌کند و هم نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام فلاحیان افزود: از همه مهم‌تر این است که تلاش کردند نرخ بیکاری را با استفاده ۵۰ میلیونی از ذخایر استراتژیک کاهش دهند ولی زمان ثابت کرد نمی‌توانند بیش از این از ذخایر استفاده کنند و کنگره با ارائه اخطار، دستور بازگشت ذخایر برداشتی را داد.

وی تصریح کرد: اکنون قیمت نفت به قیمت‌های قبلی بازگشته و روز به روز بالا می‌رود و اگر اوباما قصد استفاده انتخاباتی از این مسأله را دارد، باید هر چه سریع‌تر تحریم‌ها را لغو کند تا نفت ایران وارد بازار شود و مردم در پمپ‌بنزین‌ها به او ناسزا نگویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اوباما باید از تلاش‌های ایران برای ثبات در خاورمیانه حمایت کند؛ گر چه انگلستان به خاطر مشکلات اقتصادی سخت محتاج فروش نفت بالای ۱۱۰ دلار است.

حجت‌الاسلام فلاحیان افزود: انگلیسی‌ها با اخلال در ثبات خاورمیانه و فریب آمریکایی ها برای صبوری در قبال اثرگذاری تحریم‌های ایران، در حقیقت به سران کاخ سفید آدرس اشتباه می‌دهند.

وی ادامه داد: آنها آمریکایی ها را تحریک می‌کنند که اگر القاء کنند درآمد نفتی ایران ماهیانه ۵ میلیارد کاهش داشته، جمهوری اسلامی به طور کلی از برنامه‌های هسته‌ای خود چشم‌پوشی می‌کند.

«ظاهرا کسی نیست به آنها بگوید بخشی از این موضوع با افزایش قیمت نفت جبران می‌شود و خود آمریکا که روزانه ۱۰ میلیون بشکه وارد می‌کند و سایر کشورها به خاطر افزایش ۲۰ دلاری قیمت نفت بر اثر تحریم و بی ثباتی‌ خاورمیانه، ماهانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار ضرر می‌کنند».

وزیر اسبق اطلاعات در پایان با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها از حیله‌های انگلیس غافلند و نمی‌دانند لندن نشینان در این بازی چقدر سود می‌برند، به اوباما هشدار داد در صورتی که فریب انگلیس را بخورد، در انتخابات بازنده خواهد بود.
کد مطلب: 10813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *