۰
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷

آخرین وضعیت بررسی لایحه جامع انتخابات

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها گفت: پس از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه لایحه جامع و طرح استانی‌شدن انتخابات در این کمیسیون بررسی می‌شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها گفت: پس از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه لایحه جامع و طرح استانی‌شدن انتخابات در این کمیسیون بررسی می‌شود.
به گزارش ايسنا، احمد علیرضا بیگی عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه لایحه جامع انتخابات به این کمیسیون ارجاع شده است، گفت: پس از سر کشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه بررسی این لایحه در دستور کار کمیسیون قرارمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه لایحه مذکور حدود 160 بند دارد، افزود: برای بررسی این لایحه کاگروهی در کمیسیون تشکیل شده تا این کمیته بررسی‌های کارشناسی را انجام و گزارش آن را به اعضای کمیسیون ارائه دهد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: لایحه جامع انتخابات قوانین انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری می‌شود.
علیرضا‌بیگی همچنین با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: شورای نگهبان بیش از 10 ایراد به طرح مذکور وارد کرده که پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه این ایرادات در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود.
وی اضافه کرد: مقرر شده تا در زمان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مذکور، نمایندگان طراح این طرح و اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را نسبت به ایرادات شورای نگهبان و دیگر موارد ابهامی که در این طرح از سوی این شورا مطرح شده، بیان کنند.
نماینده مردم تبریز درمجلس بیان کرد: پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات مجلس، گزارش نهایی برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان می‌کنیم، با وجود فوریت طرح، بلافاصله گزارش در جلسه قوه‌مقننه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
علیرضابیگی اظهار داشت: اگر وکلای‌ملت نسبت به مصوبه قبلی‌شان پیرامون استانی شدن انتخابات و دیگر موارد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اصرار کنند، مصوبه برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.
کد مطلب: 108430
برچسب ها: انتخابات مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *