۰
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵
روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد؛

تلاش برای اعطای تسهیلات به سیل زدگان

بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور برای اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات ناشی از سیل فروردین ماه سال 1398 حداکثر تلاش خود را به منظور تسریع در این امر به کار گرفته، از این رو به اطلاع هموطنان سیل زده می‌رساند، اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بابت جبران خسارات وارده به بخش کشاورزی با معرفی وزارت جهادکشاورزی استان به بانک‌های عامل، قابل پرداخت است.
تلاش  برای اعطای تسهیلات به سیل زدگان
بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور برای اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات ناشی از سیل فروردین ماه سال 1398 حداکثر تلاش خود را به منظور تسریع در این امر به کار گرفته، از این رو به اطلاع هموطنان سیل زده می‌رساند، اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بابت جبران خسارات وارده به بخش کشاورزی با معرفی وزارت جهادکشاورزی استان به بانک‌های عامل، قابل پرداخت است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای حمایت از هموطنان سیل زده کشور در فروردین ماه سال جاری، مقرر شد براساس مصوبات هیات وزیران بابت جبران خسارات وارده در تمام استان‌های کشور، از محل منابع سیستم بانکی تسهیلات قرض الحسنه اعطا شود. در این خصوص باتوجه به لزوم اصلاح مصوبات صادره در تاریخ 11 فروردین ماه 1398 و پیگیری های مستمر بانک مرکزی، مصوبات جدید هیات وزیران در تاریخ 23 اردیبهشت ماه 1398 صادر و از سوی این بانک در تاریخ 26‏.2‏.1398 به بانک‌های عامل ابلاغ شد. که براین اساس مقرر شد، در مجموع مبلغ 50 هزار میلیارد ریال از محل منابع قرض‌الحسنه سیستم بانکی کشور بابت جبران خسارت های‌ ناشی از سیل فروردین ماه سال 1398 در تمام استان های آسیب دیده (بابت بخش کشاورزی و بازسازی اماکن مسکونی) اعطا شود. 

از این رو به اطلاع هموطنان سیل زده کشور می‌رساند اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بابت جبران خسارات وارده به بخش کشاورزی با معرفی وزارت جهادکشاورزی استان به بانک‌های عامل، قابل پرداخت است. 

گفتنی است باتوجه به لزوم انجام هماهنگی های لازم، بانک مرکزی با پیگیری و تشکیل جلسات مستمر مختوم به جلسه مورخ 22‏ خرداد ماه سال جاری، با حضور نمایندگان محترم وزارت کشور، جهادکشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل، نسبت به بررسی مشکلات واحدهای اجرایی از جمله دستگاه‌های معرفی‌کننده و همچنین بانک‌های عامل، اقدام کرده و در این زمینه حداکثر تلاش به منظور تسریع در اعطای تسهیلات به هموطنان سیل زده به عمل خواهد آمد؛ لذا علی رغم مطالب طرح شده، تعللی در اقدام بانک‌ها به عمل نیامده است.
کد مطلب: 109707
برچسب ها: بانک مرکزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *