۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۹
مسعود پزشکیان:

صدا و سیما همچنان بی تفاوت است

کانکس بدون در و پنجره مشکل مردم زلزه زده را حل نمی‌کند
اگر در آمریکا چند نفر در خیابان بریزند یا از دماغ یک نفر خون بیاید صدا و سیما چندین بار آن را پخش می‌کند اما چرا از مردم زلزله‌زده‌ای که همچنان شب‌های را در چادرها روز می‌کنند گزارشی تهیه نمی‌کند.
صدا و سیما همچنان بی تفاوت است
مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، در رابطه با وضعیت مردم زلزله زده مناطقه هریس ورزقان و اهر گفت: متأسفانه همچنان مردم زلزله زده در شرایط بدی زندگی می‌کنند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم با اشاره به این‌که مردم همچنان در چادر‌ها زندگی می‌کنند، گفت: طی این مدت گزارش‌های متعددی از چادرسوزی در مناطق زلزله‌زده اعلام شده ضمن این‌که طی چند روز گذشته نیز در مناطق زلزله یک نفر کشته شده است.
وی با تأکید بر این‌که مشکلات مردم زلزله با فرارسیدن فصل سرما تشدید می‌‌شود، افزود: آذربایجان شب‌های سردی دارد و زندگی کردن در چادرها بسیار شرایط سختی را ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس نهم ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما در زمینه عدم تهیه گزارش از شرایط سخت زندگی مردم زلزله‌زده، تصریح کرد: مردم با بدبختی روزها را سپری می کنند اما هیچ گزارشی از صدا و سیما در زمینه مردم زلزله زده پخش نمی‌شود.
پزشکیان با بیان این پرسش که آیا خبرنگاران فقط باید ازتهران خبر تهیه کنند؟ ادامه داد: اگر در آمریکا چند نفر در خیابان بریزند یا از دماغ یک نفر خون بیاید صدا و سیما چندین بار آن را پخش می‌کند اما چرا از مردم زلزله‌زده‌ای که همچنان شب‌های را در چادرها روز می‌کنند گزارشی تهیه نمی‌کند.
وی همچنین در زمینه اسکان موقت زلزله زده‌های آذربایجان شرقی، گفت: قرار بود کانکس و اتاقک‌هایی برای اسکان موقت مردم زلزله زده در مناطق مستقر شوند اما تاکنون این اقدام انجام نشده است.
پزشکیان ادامه داد: در ظاهر کانکس‌ها مستقر شده‌اند اما فاقد در یا پنجره هستند، به همین دلیل مشکلی را حل نمی کنند.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس نهم گفت: تهیه سیستم گرمایش و لوله‌کشی آب در کانکس‌ها و اتاقک‌ها نیز یکی دیگر از مشکلات است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم همچنین در زمینه ساخت دوباره خانه‌های زلزله‌زده برروی گسل به وضعیت کشور ژاپن اشاره کرد و افزود: در ژاپن زلزله‌ها از قدرت بالایی برخوردارهستند اما خسارتی به دنبال ندارند؛ زلزله ورزقان و هریس اگر شب هنگام اتفاق می‌افتاد به طور قطع تلفات جانی بیشتری را به دنبال داشت.

آیا مشکلات ناشی از زلزله‌ هم تقصیر آمریکاست!
وی با بیان این‌که باید در این زمینه مقصر بودن و اشکلاتمان را بپذیریم، عنوان کرد: حرف‌هایمان با عمل فاصله زیادی دارد؛ آیا این اتفاقات و مشکلاتی که در حال حاضر مردم با آن دست به گریبان هستند تقصیر امریکا و ناشی از توطئه انگلیس است؟!
پرشکیان با اشاره به ساخت خانه‌هایی که از استحکام کافی برخوردار نیستند، متذکر شد: اصولی و مطابق با استانداردها ساخته نشدن خانه‌ها به چه کسی مربوط است؟بیمارستانی که دولت در هریس ساخته بود در زلزله اخیر نابود شد اما خانه‌های ۷۰ ساله گلی که بسیار قدیمی بودند خراب نشدند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم با بیان این‌که ساختمان فرمانداری ورزقان خراب شده و فرماندار در کانکس مستقر شده و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کند، گفت: این ساختمان ۵ سال پیش با نظارت استانداری ساخته شد اما با زلزله اخیر ویران شد. آیا در این زمینه نیز آمریکا مقصر است یا این‌که دشمنی انگلستان باعث این خرابی شده است.
کد مطلب: 10985
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *