۰
جمعه ۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۴

ائمه جمعه درفعالیتهای تجاری دخالت نکنند

نماینده ولی‌فقیه در استان قم از نماز جمعه به عنوان نماز سیاسی و عبادی و دشمن‌شکن نام برد و گفت: ائمه جمعه برای اینکه از توطئه‌های دشمن علیه نهاد نماز جمعه در امان باشند باید از دخالت در فعالیت‌های تجاری و مالی به شدت پرهیز کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم از نماز جمعه به عنوان نماز سیاسی و عبادی و دشمن‌شکن نام برد و گفت: ائمه جمعه برای اینکه از توطئه‌های دشمن علیه نهاد نماز جمعه در امان باشند باید از دخالت در فعالیت‌های تجاری و مالی به شدت پرهیز کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه و ائمه جمعه بخش‌های مختلف استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) انجام شد، فرا رسیدن شهادت امام صادق علیه‌السلام را تسلیت گفت و اظهار کرد: سیره زندگانی ایشان الگویی برای روحانیون و طلاب است که در تربیت طلاب و رشد جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.
امام‌جمعه قم ضمن تاکید بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای حادثه هفتم تیرماه مطرح کرد: دشمن می‌خواست که بر اثر شهادت این بزرگواران به حرکت نظام ضربه وارد شود اما این نظام همچنان با قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی فرهنگ دینی برگرفته از سیره اهل‌بیت(ع) را ترویج می‌کند، عنوان کرد: در چهل سال نخست، ملت ایران به پیشرفت‌های بسیاری رسیده است در ادامه راه نیز با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب حرکت نظام با قدرت ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: اگر در سایر کشورها ناو جنگی به آن‌ها نزدیک شود تحولی به نفع دشمن و به ضرر مردم رخ می‌دهد اما اکنون چهل سال است که دشمن به صورت مستمر درحال حمله مستقیم و غیرمستقیم به نظام اسلامی است اما هر روز به اقتدار این نظام افزوده می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم یادآور شد: آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در سفر به ایران به دنبال این بود که پیام ترامپ را به رهبری منتقل کند تا دنیای استکبار نیز از این پیام یک بازتاب بین‌المللی داشته باشد اما رهبری با مهندسی معکوس و عملکرد با اقتدار خود کاری کردند که حتی این شخص نتوانست به سخن خود ادامه دهد و یک پیام محکمی را با این برخورد مقتدارانه به جهان منتقل کردند.
آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: دستاوردهای عمرانی و فیزیکی توسط هر دولت و حکومتی باید دنبال بشود اما خودباوری و قدرت‌نمایی رهبری عزت نظام و دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی است، هیچ جای دنیا این سابقه وجود ندارد که مردم آزادانه در صحنه سیاسی کشور حضور یابند و برای انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان خود رأی دهند این ارزش انقلاب است.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اتحاد ملل اسلامی مقابل معامله قرن را مصداق تولی و تبری دانست و تصریح کرد: ما از طرفی نسبت به اهل‌بیت(ع) تولی و از طرفی نسبت به دشمنان این خاندان عصمت و طهارت تبری داریم و این طبیعی است که ما وقتی به سمت خداوند و اهل‌بیت(ع) می‌رویم از دشمنان ایشان دور می‌شویم.
آیت‌الله سعیدی تربیت طلبه بومی در منطقه را در ترویج آموزه‌های دینی مؤثر دانست و مطرح کرد: امروز سم‌پاشی‌هایی برای از بین بردن استوانه بزرگ روحانیت راه‌افتاده که راهکار مقابله با این تهاجم‌های دشمن همراهی بیشتر با مردم است.
این استاد سطوح عالی حوزه از نماز جمعه به عنوان نماز سیاسی و عبادی و دشمن‌شکن نام برد و گفت: این نماز جزیی از جوهره دین ماست و باید از آن حراست کنیم؛ ائمه جمعه نیز برای اینکه از توطئه‌های دشمن علیه نهاد نماز جمعه در امان باشند باید از دخالت در فعالیت‌های تجاری و مالی به شدت پرهیز کنند.
آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد:تا کنون در کنار تقدیر از عملکردهای مثبت، انتقادها، توصیه‌ها و تذکرها به مجموعه‌های مختلف در خطبه‌های نماز جمعه مورد توجه قرار گرفته است.
امام‌جمعه قم بر لزوم ترویج زبان عربی تاکید کرد و گفت: عربی، زبان قرآن و عترت ماست به همین علت باید نسبت به معرفی و ترویج این زبان اهتمام لازم را داشته باشیم.
کد مطلب: 110199
برچسب ها: ائمه جمعه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *