۰
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶

حمله اشتباهی ارتش نیجریه به مردم

منابع آگاه از کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در جریان یک حمله هوایی به عناصر داعش در نیجریه خبر دادند.
منابع آگاه از کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در جریان یک حمله هوایی به عناصر داعش در نیجریه خبر دادند.
به گزارش ايسنا، اهالی روستای گاجیگانای نیجریه واقع در ۵۰ کیلومتری مرکز ایالت مایدوگوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که یک جنگنده سه عنصر داعش را در غرب آفریقا پس از حمله به یک پایگاه نظامی هدف قرار داد.
این منابع گفتند که در جریان این حمله تعدادی از اهالی روستا که در حال فرار بودند مجروح شدند.
یک منبع دیگر نیز تصریح کرد: زمانی که اهالی روستا در حال فرار از این نبرد بودند ۱۳ تن از آنها را از دست دادیم و شمار زیادی از اهالی نیز مجروح شدند.
یکی از اهالی روستا نیز در این باره گفت: ساعت ۷:۳۰ دقیقه عصر (به وقت محلی) یک جنگنده به منظور حمایت از پایگاهی که با حملات داعش مواجه بود به پرواز درآمد و تعداد زیادی از اهالی روستا با آغاز درگیری از روستا فرار کردند و جنگنده مذکور نیز به اشتباه و با این تصور که اهالی فراری از عناصر داعش هستند آنها را هدف قرار داد و در جریان این حمله ۱۳ تن از اهالی کشته و شمار زیادی نیز مجروح شدند.
این درحالی است که ارتش نیجریه وجود هرگونه گزارشی مبنی بر کشته و یا زخمی شدن غیرنظامیان را تکذیب کرده است.
در همین راستا، سخنگوی نیروی هوایی نیجریه در سخنانی گفت که هیچ گزارشی درباره کشته شدن غیرنظامیان وجود ندارد. وی افزود: نیروی هوایی نیجریه این حمله را به دلیل حمایت هوایی از نیروهایمان انجام داد که توسط بوکوحرام مورد حمله قرار می‌گیرند.
از سوی دیگر، یک منبع امنیتی نیز ضمن تأیید وقوع این حمله، اهالی روستا را به دلیل سرپیچی از دستورات نظامی مبنی بر عدم خروج از منازلشان مسؤول این اتفاق دانست.
وی افزود: پیش از آغاز حمله به تروریست‌ها به اهالی گاجیگانا هشدار داده شد که از خانه‌هایشان خارج نشوند، چراکه اطلاعاتی درباره طرح آنها برای حمله وجود داشت اما با آغاز درگیری و همزمان با حمله به تروریست‌ها برخی از روستانشینان شروع به فرار از خانه‌هایشان کردند.
این منبع که نخواست نامش فاش شود در ادامه تأکید کرد: اینگونه متوجه شدم که در جریان این درگیری ۱۳ تا ۱۶ تن از اهالی روستا کشته و شمار دیگری نیز مجروح شدند.
پیشتر یک منبع نظامی اعلام کرده بود که عناصر داعش در ۹ کامیون کوچک مجهز به تیربار به پایگاه مذکور حمله کرده و با سربازان آن درگیر شدند.
کد مطلب: 110788
برچسب ها: نیجریه مردم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *