۰
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۰
رادیو اوستن نروژ اظهار کرد؛

سودای روس ها برای حضور در خلیج فارس

یک رسانه غربی از تلاش روسیه برای حضور نظامی در منطقه خلیج فارس و آبهای این منطقه خبر داد.
سودای روس ها برای حضور در خلیج فارس
به نقل از پایگاه نهرین نت، رادیو اوستن نروژ از طرح روسیه برای اعزام ناوگان دریایی به دریای عرب و آبهای حوزه خلیج فارس در راستای تلاش روسیه برای حضور در مناطق بحرانی جهان به ویژه دریای مدیترانه و خلیج فارس برای حمایت از امنیت قومی اش خبر داد.

اوستن در گزارشی به نقل از منابع غربی بیان کرده است: بر اساس اطلاعاتی که دوایر اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی رصد کرده اند روسیه با نگرانی به حضور نظامی کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا در منطقه خلیج فارس و دریای عرب می نگرد.

در این گزارش آمده است: رهبران روسیه حضور نظامی آمریکا در آبهای خلیج فارس و نیز حضور هواپیماهای فرانسوی و انگلیسی را تهدید امنیتی مستقیمی برای خود می داند و آنرا تنها خطری برای ایران نمی داند.

این پایگاه می افزاید: براساس گزارشهای محرمانه روسی فرماندهان نظامی روس خطر حضور نظامی غربی در آبهای خلیج فارس و دریای عرب را برای امنیت استراتژیک روسیه به "ولادیمیر پوتین" گوشزد کرده اند و این حضور را از سال ۲۰۰۳ به بعد بزرگترین حضور می دانند.

نهرین نت بیان کرد: بر اساس این گزارشها ژنرالهای روسی درباره احتمال درگیری نظامی میان ناوگان دریایی آمریکا و ایران و وخامت اوضاع نظامی به شکل دراماتیک به رهبران مافوق خود هشدار داده اند و بر ضرورت آمادگی روسیه با هر تحول نظامی غیر مترقبه در آبهای خلیج فارس و دریای عرب تاکید کرده اند.

این پایگاه می افزاید: روسیه عصر پوتین به دنبال ایفای نقش جهانی و مقابله با انحصار طلبی آمریکا در دنیاست. روسیه در دریای مدیترانه و دریای سیاه حضور نظامی دارد اما تاکنون در دریای عرب و خلیج فارس حضور نداشته است و اعزام ناوهای خود به این منطقه پیامی به کشورهای غربی و آمریکاست.

کد مطلب: 111
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *