۰
جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷

اعلام نتایج دوساعت بعد از اتمام انتخابات

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از اعلام نتایج انتخابات شورایاری‌ها، دو ساعت پس از اتمام انتخابات خبر داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از اعلام نتایج انتخابات شورایاری‌ها، دو ساعت پس از اتمام انتخابات خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمدرضا جوادی یگانه صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران در ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: از زمانی که شورای شهر آئین‌نامه اجرایی شورایاری را به شهرداری تهران ابلاغ کرده است یک ماه و 10 روز می‌گذرد و ما در این مدت کوتاه توانستیم نسبت به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در شهر تهران اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه بیش از 12 هزار و 300 نفر در انتخابات شورایاری‌ها ثبت نام کرده‌اند، گفت:‌ با کمک سازمان فناوری شهرداری تهران سیستم ثبت نام، احراز هویت و شمارش آرا کاملا مکانیزه و الکترونیک خواهد بود و هیچ مراجعه حضوری و اعلام کاغذی نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه بر روی سامانه شورایاری تمام اطلاعات و مشخصات شورایاران قید شده است، گفت: این شیوه اطلاع رسانی برای اولین بار است که رخ می‌دهد و یکی از نقاط قوت انتخابات است.
وی با بیان اینکه با همکاری وزارت کشور رای گیری در تهران برای اولین بار مکانیزه است، گفت: در سال 96 تنها در 139 شهر رای گیری مکانیزه شد و هشت و نیم میلیون رای نیز جمع‌آوری شد و در کلانشهر تهران برای اولین بار است که رای گیری تمام مکانیزه انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه 99 درصد از صندوق‌ها فعال هستند و کمتر از یک درصد آنها هنوز فعال نشده‌اند، گفت: لحظه به لحظه رای‌ها در حال افزایش است و آمار لحظه‌ای رای دهندگان را داریم.
وی با بیان اینکه بر اساس آئین‌نامه دو مرتبه و هر مرتبه به مدت دو ساعت می‌توانیم نسبت به تمدید زمان رای گیری اقدام کنیم، گفت: بلافاصله بعد از اتمام رای گیری سامانه آنلاین شده و می‌توانیم بعد از دو ساعت آرا را اعلام کنیم.
وی با بیان اینکه در انتخابات قبلی شورایاری متهم به رای گیری اتوبوسی بودند، گفت: همچنین متهم بودند که اقشار خاص همچون بنگاهی‌ها و ... در شورایاری فعال هستند اما در این دوره به علت دو بند آئین‌نامه که یکی ثبت نام جوانان و دانشجویان و دو تاکید بر عدم دخالت شورایاران در امور اجرایی و مالی و تاکید بر اینکه نظر شورایاران صرفا مشورتی خواهد بود، شاهد حضور گسترده طیف‌های مختلف و تنوع آراء هستیم و می‌بینیم که در میان کاندیدا دانشجو، خانه دار و ... نیز حضور دارند.
وی با بیان اینکه یکی از نکات اصلی در این دوره انتخابات این است که شاهد رای ائتلافی و لیستی هستیم گفت: مردم به جای آنکه تک به تک وارد صحنه شوند نسبت به تشکیل ائتلاف اقدام کرده و این مسئله طبیعتا دغدغه اتوبوسی آمدن را کاهش می‌دهد و این انجمنی بودن شاهد تقویت جایگاه شورایاری‌ها می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که در برخی از کانال‌های صفحه مجازی عنوان شده که افراد با چند کارت ملی رای می‌دهند، گفت: تمام دستگاه‌ها فعال هستند و سامانه رای گیری نیز به ثبت احوال متصل است و همچنین نمایندگان  شهرداری و شورا بر روی صندوق‌ها نظارت می‌کنند و البته در انتخابات شایعات زیاد است اما تا کنون اعلامی در این خصوص نداشتیم.
کد مطلب: 111841
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *