۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۶

دانشجو خواستار ردیف بودجه مستقل برای دانشگاه آزاد شد

فرهاد دانشجو خواستار اختصاص ردیف بودجه مستقلی برای دانشگاه آزاد اسلامی شد که کمک‌های کمی که در بودجه تصویب می‌شود مستقیم به خود دانشگاه داده شود.
در نشست فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: راه تزکیه و تهذیب نفس، دست یافتن به علم حضوری است و حقیقت علم ثمره تزکیه نفس، حکمت و تربیت الهی است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) با رفتار، اخلاق و سلوک خویش مبین آیات الهی است و رسالت ایشان تلاوت آیات الهی بر انسان‌ها و آراسته کردن بشر به نور حکمت بود.

منادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس منطقه ۸ دانشگاه آزاد نیز در سخنانی با اشاره به اینکه این دانشگاه الگوی موفق در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه آموزش عالی است، گفت: این مجموعه آموزش عالی با حضور پررنگ و پر‌شور، با تولید بیشترین مقالات، نقش مهمی در تولید علم در کشور و منطقه داشته است و شعار آموزش‌عالی در همه جا و برای همه کس را محقق ساخته است.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظیر صابری، قادرمرزی، قوامی، قاضی پور، کوچکی نژاد، امیرآبادی، حسینی، ابوترابی، گروسی، کاتب، رجب‌رحمانی، ندیمی، بخشایش، منظری توکلی، قادری، لاله افتخاری و فاطمه آلیا به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود درباره مسایل و اولویت‌های دانشگاه آزاد پرداختند.

از مهمترین مباحث مطرح شده، گسترش کیفی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور مطابق با استانداردهای آموزش عالی، ارتقای سطح تحصیلات تکمیلی، راه‌اندازی واحدهای بین‌المللی، ضابطه‌مند شدن نقل و انتقال دانشجویان و اساتید، تعیین شهریه‌ها با توجه به خدمات دانشگاه در شهرهای بزرگ و کوچک، بومی سازی دانشجویان، متناسب‌سازی رشته‌های دانشگاهی با نیازهای روز، تعامل دانشگاه آزاد با بازار کار، حفظ ارتباط تنگاتنگ اساتید با مدیران عالی دانشگاه، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، توجه به بحث عفاف و حجاب و رسیدگی به مشکلات فرهنگی در دانشگاه، ایجاد عدالت و قانون‌مداری در دانشگاه و.... بود.

همچنین فرهاد دانشجو نیز در سخنانی با اشاره به اینکه حضور نمایندگان به منزله حمایت از یک شخص نیست بلکه به منزله حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: امروز این مجموعه آموزش عالی با بیش از سه و نیم میلیون فارغ‌التحصیل و یک و نیم میلیون دانشجو به پروژه موفق نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تمامی این موفقیت‌ها مدیون خون شهدا، رهبر معظم انقلاب، مقام عظمای ولایت، اعضای هیئت علمی، کارمندان شریف و دانشجویان عزیز این دانشگاه، هیئت امنا، هیئت رئیسه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خیرین، مردم و همه کسانی است که در گذشته مسئولیت داشته‌اند.

دانشجو یادآور شد: نگاه ما به آینده نفی گذشتگان نیست و ما به دنبال تقویت نکات مثبت و شناسایی و رفع نقاط ضعف هستیم.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت و استاندارد‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی متوازن با توسعه کمی بسیار حائز اهمیت است و گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی و ارتقای کیفی این دوره‌ها و فراهم کردن امکانات و ظرفیت‌سازی برای جذب هیئت علمی از اولویت‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار اختصاص ردیف بودجه مستقلی برای دانشگاه آزاد اسلامی شد که کمک‌های کمی که در بودجه تصویب می‌شود مستقیم به خود دانشگاه داده شود و از نمایندگان درخواست کرد کمک کنند تا طرحی در مجلس تصویب شود که طبق آن بانک‌ها مکلف شوند تا در برابر تضمین‌های واقعی و درست، ۵۰ درصد شهریه دانشجویان دانشگاه را به صورت وام قرض‌الحسنه به دانشجویان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی غیر دولتی و غیرخصوصی و مردمی است و بومی‌گزینی و اشتغال فارغ‌التحصیلان از جمله مسائلی هستند که باید امکانات لازم برای اجرای آن فراهم شود.

دانشجو ادامه داد: در یک دست رئیس دانشگاه آزاد پرچم فرهنگ است و ما دغدغه دین و اسلام داریم و مهمترین مساله برای ما همین مساله فرهنگی است و در دست دیگر پرچم ارتقای کیفیت قرار دارد و ما باید به دنبال ارتقای امکانات آزمایشگاهی و افزایش اعضای هیئت علمی و ارتقای شاخص‌های علمی در آموزش و پژوهش و فرهنگ باشیم.
کد مطلب: 1126
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *