۰
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۹

پیروزی بارسلونا؛صعود رئال مادرید

هفته هشتم لیگ حرفه ای اسپانیا (لالیگا) شنبه شب در حالی‌ با پیروزی تیم رئال مادرید و بارسلونا آغاز شد که هر دوی آنها به دلیل مصدومیت چند تن از بازیکنان خود، مجبور به انجام تغییرات در ترکیب تیم اصلی‌ خود شده بودند .
به گزارش ایرنا، در این دیدارها، بارسلونا در یک بازی پرهیجان با نتیجه پرگل ۵ بر ۴ از سد میزبان خود، دپورتیوو لاکرونیا گذشت و رئال مادرید نیز با دو گل مهمان خود، سلتا را مغلوب کرد. والنسیا و مالاگا دو چهره پیروز دیگر روز نخست هفته هشتم لالیگا بودند.

در این میان، رسانه های اسپانیایی مسابقه بارسلونا با دپورتیوو را در ورزشگاه ˈریازورˈ شهر لاکرونیا را دیداری ˈعجیبˈ و ˈدیوانه وارˈ توصیف کرده اند که در آن، در مجموع ۹ گل بین دو تیم رد و بدل شد، شش بازیکن کارت زرد گرفتند و یک بازیکن دیگر نیز از زمین اخراج شد.

از سوی دیگر، بارسلونا ظرف هشت دقیقه نخست مسابقه دو گل وارد دروازه میزبان خود کرد و سومین گلش را نیز در دقیقه ۱۸ به ثمر رساند اما از آنجا که دپورتیوو پا به پای بارسلونا پیش می رفت، آبی اناری پوشان ناچار شدند گل پنجم خود را نیز وارد وارد لاکرونیاییها کنند تا به این ترتیب، آنها تاوان ضعف خط دفاعی خود را بدهند.

از دیگر ویژگیهای مسابقه دیدنی و مهیج امشب در شهر لاکرونیا، سه گله شدن و هت تریک لیونل مسی و گل به خودی جوردی آلبا از بارسلونا بود.

در این مسابقه که در ورزشگاه سرشار از جمعیت ۳۵ هزار نفری ریازور برگزار شد، جوردی آلبا در دقیقه یک، تللو در دقیقه ۸ و مسی در دقایق ۱۷، ۴۲ و ۷۶ برای بارسلونا گلزنی کردند. گلهای دپورتیوو نیز در دقیقه ۲۵ و ۴۶ توسط پیزی، ۳۷ توسط آلکس برگاتینیوس و دقیقه ۷۸ جوردی آلبا(گل به خودی) به ثمر رسید.

بارسلونا در حالی این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت که تصمیمات داور چندان به نفع آبی اناری پوشان نبود و او در دقیقه ۴۹ ماسچرانو را به دلیل دو اخطاره شدن از زمین اخراج کرد.

تیم بارسلونا سعی‌ داشت به دلیل مصدومیتˈ پویولˈ ،ˈ پیکهˈ و ˈدانی‌ آلوزˈ مدافعان اصلی‌ تیم، خط دفاعی خود را در دیدار با دپورتیوو با بازیکنان نیمکت نشین تکمیل کند.

بارسلونا در حالی‌ به پیروزی پر رنج پنج بر چهار خود بر دپورتیوو دست یافت که در دقیقه ۱۸ نیمه نخست بازی با نتیجه سه بر صفر پیشگام بود .

در این زمینه بارسلونا در دقیقه سه دیدار گل نخست دیدار را توسط ˈجوردی آلباˈ مدافع چپ تیم به ثمر رساند و بعد از او، ˈته یوˈ مهاجم چپ بارسلونا در دقیقه هشت گل دوم را وارد دروازه میزبان کرد و ˈلیونل مسی‌ˈ آرژانتینی نیز در دقیقه ۱۸ دیدار سومین گل را به ثمر رساند .

به نظر می‌ رسید که این دیدار با نتیجه پر گل و راحتی‌ برای بارسلونا به پایان برسد اما دپورتیوو که به عنوان میزبان بازی می‌ کرد با تشویق هواداران خود سعی‌ در فشار آوردن به بارسلونا و گرفتن توپ از دست کاتالانها داشت.

در دقیقه ۲۷ بازی، داور به اشتباه، خطایی که در بیرون از محوطه جریمه بارسلونا انجام گرفته بود را پنالتی اعلام کرد و ˈپیزیˈ نخستین گل را برای تیمش به ثمر رساند .

اکنون دپورتیوو بود که کنترل توپ و بازی را به دست گرفته و بر دروازه بان بارسلونا فشار می‌ آورد که نتیجه آن گل دوم میزبان در دقیقه ۳۷ بازی توسط ˈآلکس برگانتینیوسˈ هافبک تیم پس از یک ضربه کرنر بود .

لیونل مسی که قبل از این بازی گوش به زنگ متولدشدن فرزندش بود و احتمال می‌ رفت بخاطر آن، لاکرونیا را به مقصد بارسلونا ترک کند ، در این دیدار مسوولیت رهبری تیم را همانند دیدارهای قبل بر عهده گرفت و یک دقیقه قبل از پایان نیمه نخست در یک بازی تماشایی چهارمین گل بارسلونا را وارد دروازه حریف کرد .

نیمه دوم بازی با فشار دپورتیوو بر دروازه بارسلونا آغاز شد و در دقیقه ۴۷ دیدار، پیزی در یک ضربه خطا توپ را از روی سر بازیکنان بارسلونا گذراند که به شیوه ای تماشایی از دستان ˈویکتور والدسˈ دروازه بان آنها نیز گذشت و در درون دروازه جای گرفت.

دپورتیوو با این گل قوت قلب گرفته و به بازی تهاجمی خود روی دروازه بارسلونا ادامه داد. در دقیقه ۵۰ بازی، این بار اشتباه داور کناری برای بارسلونا دردسر ایجاد کرد زیرا در برخورد سر ˈریکیˈ مهاجم دپورتیوو با بازوی ˈماسچرانوˈ به طور غیر عمد، وی خطای بازیکن بارسلونا را اعلام کرد و مدافع بارسلونا با گرفتن دومین کارت زرد از زمین اخراج شد .

ˈتیتو ویلانوواˈ سرمربی بارسلونا با دیدن چنین وضعیتی در ده دقیقه سه تعویض را انجام داد و در حالی‌ که تا آن زمانˈ ژاویˈ را در نیمکت داشت ، هافبک تیم را به منظور کنترل بیشتر توپ و پیشگیری از تهاجمات تیم حریف به میدان آورد که با ورود او، بارسلونا به هدف خود رسید و دپورتیوو را کنترل کرد .

در دقیقه ۷۸ دیدار، مسی‌ برای سومین بار توپ را وارد دروازه میزبان کرد و به هت تریک این دیدار دست یافت اما در حالی که به نظر می‌ رسید بارسلونا بار سنگینی‌ را از روی دوش خود برداشته و می‌ تواند بازی را با آرامش بیشتری به پایان برساند، باز هم دپورتیوو به سوی دروازه بارسلونا هجوم آورد .

در دقیقه ۷۹ بازی و دقیقا یک دقیقه پس از گل مسی‌ و هنگامی که دپورتیوو به دروازه بارسلونا حمله کرده بود، جوردی آلبا مدافع بارسلونا در یک بد شانسی‌، به جای انداختن توپ به بیرون از زمین، آن را وارد دروازه خودی کرد و موجب شادی میزبانان و نگرانی‌ تیمش شد .

بارسلونا پس از آن سعی‌ کرد توپ را کنترل کند و به رغم اینکه هر دو تیم موقعیت هایی‌ را برای گل زدن داشتند اما دیدار با همین نتیجه به پایان رسید . بارسلونا در حالی‌ در این دیدار چهار گل خورد که در هفت بازی گذشته در مجموع هفت گل خورده بود .



* پیروزی رئال مادرید با وجود ویروس فیفا



رئال مادرید نیز که با موج مصدومیت بازیکنان ملی پوش خود روبرو بود، امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو موفق شد با دو گل هیگواین و کریستیانو رونالدو از سد تیم سلتای ویگو عبور کند .

با این حال، فقدان بازیکنان سرشناس رئال مادرید به دلیل مصدومیت ناشی از ˈویروس فیفاˈ موجب شده بود تا مسابقه امشب این تیم با سلتا که در فصل جدید وارد لالیگا شده است، شور و هیجان و جذابیت همیشگی خود را نداشته باشد.

به گزارش ایرنا ، قبل از این دیدار همه توجهات بر اینکه ˈخوزه مورینیوˈ سرمربی‌ تیم چه راهکارهایی‌ را برای غیبت مدافعان اصلی‌ خود در خط دفاعی پیدا خواهد کرد ، متمرکز شده بود .

گلهای بازی را ˈهیگوایینˈ در دقیقه ۱۲ و ˈکریستیانو رونالدوˈ در دقیقه ۶۸ بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند .

مورینیو در این دیدار ، سیستم تاکتیکی جراتی و جسورانه ای را طرح کرد که به تیمش اجازه داد تیم حریف را در فشار و مخمصه قرار دهد .

در این راستا ، ˈمودریچˈ ، ˈاوزیلˈ وˈ کاکاˈ هافبک های رئال مادرید ، دیدار را به یک بازی بر اساس فوتبال اطمینانی و کنترل شده تبدیل کردند .

مورینیو برای حل مشکلات غیبت بازیکنان خود تصمیم گرفت که ˈمایکل اسیئنˈ را در جای ˈمارسلوˈ و ˈکوئنترائو بگذارد، ˈ راموسˈ به جایˈ آلوارو آربلواˈ بازی کرد و خط دفاعی را ˈپه پهˈ و ˈوارانˈ تکمیل کردند .

اوزیل ، مودریچ و کاکا از لحظه نخست دیدار در زمین حضور داشتند و رئال مادرید در نیمه نخست دیدار موفق شد ۷۶ درصد کنترل توپ را در دست داشته باشد .

از سوی دیگر، ˈپاکو هرراˈ سر مربی‌ تیم سلتا ویگو به منظور مشکل کردن بازی رئال مادرید در همه خطوط سعی‌ کرد که خط میانی تیم خود را پر ازدحام کند و توپ را با هافبک های خود در دست داشته باشد اما این تاکتیک برای تیمش سوی نداشت.



*پیروزی مالاگا در مقابل وایادولید



دو تیم مالاگا و وایادولید عصر امروز در ورزشگاه ˈلا روسالداˈی شهر مالاگا به مصاف هم رفتند که در پایان ۹۰ دقیقه بازی ، تیم میزبان با نتیجه دو بر یک بر مهمان خود غلبه کرد .

تیم وایادولید در دقیقه ۸ بازی با گلˈ مانوچوˈ مهاجم تیم پیشگام شد ، اما ˈایسکوˈ مهاجم مالاگا در دقیقه ۳۶ بازی ، نتیجه را به تساوی کشاند .

در نیمه دوم ، مانوچو می‌ توانست گل دیگری را به ثمر برساند اما دروازه بان مالاگا توپ وی را دفع کرد . بازیکن وایادولید چند دقیقه پس از موقعیت خود با گرفتن کارت زرد دوم به طور ناعادلانه ای اخراج شد و مالاگا با استفاده از این امر ، فشار خود را بر تیم حریف تشدید کرد.

در دقیقه ۸۷ بازی ، ˈخواکینˈ مهاجم مالاگا که در نیمه دوم بازی از به ثمر رساندن گل از نقطه پنالتی ناکام مانده بود، اشتباه خود را جبران کرد و گل دوم را به ثمر رساند .



*پیروزی حیرت انگیز والنسیا بر اتلتیک بیلبائو



والنسیا و اتلتیک بیلبائو هم امشب در یک دیدار هیجانی در ورزشگاه ˈمستایاˈی شهر والنسیا به مصاف هم رفتند و والنسیا در حالی‌ در این بازی با نتیجه سه بر دو پیروز شد که تا دقیقه ۸۸ بازی با نتیجه دو بر یک عقب بود .

اتلتیک بیلبائو در دقیقه ۶۷ بازی ˈآندر هرراˈ هافبک تیم را به دلیل کارت قرمز از دست داد و تیم حریف از آن پس با ۱۰ بازیکن بازی می‌ کرد .

اتلتیک تا زمان اخراج بازیکنش ، بازی خوبی‌ کرده بود اما پس از آن فشار والنسیا آغاز شد و شدت گرفت.

اتلتیک بیلبائو در دقیقه ۱۸ بازی با گل ˈآدوریزˈ پیشگام شد اما ˈروبرتو سولدادوˈ در دقیقه ۲۶ و از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند . هنوز چهار دقیقه از گل تساوی والنسیا نگذشته بود که بار دیگر آدوریز گل دوم اتلتیک را به ثمر رساند.

اما والنسیا در دقایق ۸۸ با گل ˈتینو کاستاˈ و ۹۰ ˈوالدزˈ موفق شد نتیجه بازی را به نفع خود تغییر داده و سوت و هو هوادارانش را به تشویق و شادی تبدیل کند .
کد مطلب: 11333
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *