۰
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۸

بازداشت ۱۵ ایرانی توسط عربستان

مرزبانان دریایی عربستان سعودی، اعلام کردند که ١٤ شهروند ایرانی به علاوۀ فرد دیگری که قصد داشت آنها را بطور غیر‌قانونی وارد خاک عربستان کند دستگیر کرده‌اند.
به گزارش انتخاب ؛مرزبانان دریایی عربستان سعودی، اعلام کردند که ١٤ شهروند ایرانی به علاوۀ فرد دیگری که قصد داشت آنها را بطور غیر‌قانونی وارد خاک عربستان کند دستگیر کرده‌اند. 

بنا به بیانیۀ نیروهای مرزبانی عربستان سعودی، ١٥ شهروند ایرانی که تلاش داشتند از طریق ساحل شرقی منطقه "الخفجی" و آب‌های مرزی میان کویت و عربستان سعودی وارد خاک این کشور شوند را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامۀ "الیوم"- چاپ عربستان سعودی، نيروهای مرزبان سعودی پس از ورود قایق ایرانی به آب‌های این کشور، آن را تعقيب کردند و موفق شدند ١٤شهروند ایرانی و قاچاقچی که آنها را به شکل غیرقانونی وارد آب‌های عربستان سعودی کرده بود بازداشت کنند و بازجویی از این افراد همچنان ادامه دارد.

در این زمینه، خالد العرقوبی- سخنگوی نیروهای مرزبانی عربستان سعودی، بدون ذکر جزئیات تأکید کرده است که وسایل بسیاری همراه این افراد یافت شده که توسط مرزبانان دریایی ضبط شده است .

به دنبال انعکاس این خبر، برخی از رسانه‌های عربستان سعودی این رویداد را به اعترافات "منصور ارباب‌سير"- ايرانی مقيم آمريکا، مرتبط دانستند که به تلاش برای ترور "عادل الجبير"- سفير عربستان سعودی در واشنگتن، متهم شده است.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های عربی زبان در این زمینه نوشته‌اند که، این ١٥ نفردر واقع افراد فقيری هستند که قصد داشتند از طريق ورود غیر قانونی به عربستان سعودی برای انجام اعمال حج تمتع به مکه بروند.
کد مطلب: 11369
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *