۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۲
طاهری عنوان کرد:

بررسی لایحه خانواده و تنظیم جمعیت در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به برگزاری نشست این کمیسیون گفت: جلسه امروز پیرامون صحبت‌های کلی درباره جمعیت و تنظیم آن بود که گزارشی از عملکرد قبلی و برنامه‌ریزی برای آینده مورد توجه قرار گرفت.
بررسی لایحه خانواده و تنظیم جمعیت در کمیسیون فرهنگی مجلس
سید علی طاهری، درباره جلسه امروز یکشنبه ۸ مرداد کمیسیون فرهنگی گفت: جلسه مشترکی میان کمیسیون‌های فرهنگی و بهداشت و درمان مجلس و با حضور مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعدادی از کارشناسان درباره لایحه خانواده و تنظیم جمعیت برگزار شد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث و بررسی قابل توجهی بر روی تنظیم خانواده داشته که نتیجه آن را نیز به صورت جزوه‌ای در اختیار نمایندگان قرار داده است که با تعامل مجلس به قانون تبدیل شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: جلسه امروز پیرامون صحبت‌های کلی درباره جمعیت و تنظیم آن بود که گزارشی از عملکرد قبلی و برنامه‌ریزی برای آینده مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسات بعدی بر روی جزئیات این مورد کار می‌شود، تصریح کرد: لایحه دو ماده‌ای دولت با موضوع اصلاح قوانین خانواده و تنظیم جمعیت جوابگوی شرایط کنونی جامعه نیست زیرا تنها بحث لغو مصوبه سال ۱۳۷۲ را مطرح کرده و خواستار اجازه به قوه مجریه برای سیاستگذاری به صورت هر پنج‌بار یک‌بار شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: تنها لغو مصوبه سال ۱۳۷۲ چاره‌ساز نیست و باید قانونی به صورت همه‌جانبه مطرح کرد که امیدواریم در جلسات بعدی به آن دست پیدا کنیم.
کد مطلب: 1147
مرجع : خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *