۰
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۸

گزارش درباره حجاب و عفاف به کمیسیون فرهنگی مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اهمیت اجرای قانون حجاب و عفاف در کشور، از دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر کشور برای ارائه گزارش در این‌باره خبر داد.
لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: با توجه به اهمیت موضوع حجاب و عفاف و بر اساس دستور رییس جمهور که هماهنگی میان دستگاه‌های متولی در این حوزه را برعهده وزارت کشور گذاشته تا فعالیت لازم را در استان‌های مختلف داشته باشد، پیشنهاد شد کمیسیون فرهنگی مجلس از سردار نجار برای ارائه گزارش در این خصوص دعوت به عمل آورد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت کشور، مسئولیت اولیه را در حوزه حجاب و عفاف دارد و بهتر است نمایندگان در جریان چگونگی پیشرفت امور، اقدامات انجام شده و بودجه قرار بگیرند تا در صورت نیاز، مجلس به یاری آنها بشتابد.
رییس فراکسیون قرآن مجلس اعلام کرد: با توجه به اینکه ۲۶ دستگاه متولی حوزه حجاب و عفاف هستند، کمیسیون فرهنگی مجلس به ترتیب مسئولیت و ماموریت از آنها دعوت به عمل خواهد آورد تا ضمن حضور در کارگروه تبلیغ و ارشاد کمیسیون، به ارائه گزارش عملکرد خود در این زمینه بپردازند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه وضعیت حجاب و عفاف در کشور چندان رضایت‌بخش نیست، تصریح کرد: تا زمانی‌که تمام دستگاه‌ها به صورت صددرصد وارد میدان نشوند، نمی‌توان آثار مثبت آن را در جامعه مشاهده کرد.
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در ادامه با اشاره به بحث ساماندهی مد و لباس در کشور، گفت: اخیرا کمیسیون فرهنگی مجلس جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام صداوسیما داشت زیرا ما معتقدیم رویکرد دستگاه‌ها در امر ساماندهی مد و لباس بسیار کند و اجرای آن سال‌ها از قانون عقب است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: با وجود آنکه قانون، شش سال پیش مصوب شده اما امور اجرایی در این خصوص به کندی پیش می‌رود؛ هرچند اخیرا اقدامات مناسب‌تری در این زمینه انجام شده است
کد مطلب: 8811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *