۰
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۷
در مراسم «شقایق سیرتان» عنوان شد:

پرچم انقلاب را نباید زمین گذاشت

مراسم «شقایق سیرتان» با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران در ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران برگزار شد.
پرچم انقلاب را نباید زمین گذاشت
مراسم «شقایق سیرتان» با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران در ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، در این مراسم مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران با اشاره به برنامه های فرهنگی این اداره کل بیان کرد: یکی از توفیقات ما امضا تفاهم نامه‌ای بود که سال گذشته با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشتیم تا بتوانیم یادواره شهدای تهران را در محلات سیصد و پنجاه و دوگانه تهران برگزار کنیم. چنانکه تا کنون توانسته‌ایم بیست و دو عنوان جلد از سرگذشت پژوهی شهدای تهران را در چله انقلاب به چاپ برسانیم و هدفمان این است که تا 22 اسفند ماه (روز شهید) این کتب به چهل جلد برسد.
رضا جلالی با اشاره به حماسه سازی های شهدای دوران دفاع مقدس اذعان کرد: زبانم الکن و قاصر است که بخواهم از رشادت شیر بچه‌هایی بگویم که جانشان را در راه انقلاب فدا کردند. ما اقتدا کننده به شیر بچه‌هایی هستیم که امروز تشنه دیدن لبخندهای آنان مانده‌ایم. امیدواریم با نقش آفرینی همه شما عزیزان بتوانیم از شرمندگی همگان در جهت عدم برخورد قاطع با کاسبان سیاسی و اقتصادی برآییم.
جلالی با تاکید به حفظ و حراست از بیت المال، گفت: حسن باقری را به یاد بیاورید وقتی که باد بادگیر در گرگ و میش هوا، زمین را با دستان خود شخم می‌زد که گلوله‌ها و مرمی‌ها را جمع آوری کند تا بتواند خشاب رزمنده گان را پر کند که مبادا به بیت المال ضربه‌ای وارد شود. امیدوارم که خداوند توفیق رهروی از شقایق مذهبان را بدهد تا از رخوت و نگاه محافظه گرایانه نجات پیدا کنیم که نکند از باور و آرمان‌های شهدا غافل بمانیم.
وی ادامه داد: ما در صورتی در پل صراط پایمان نمی‌لغزد که از یاد و نگاه شهدا غافل نمانیم. برگزاری مراسم‌هایی در جهت پاسداشت یاد و نام شهدای والامقام، بیمه‌گر نظام جمهوری اسلامی ایران در این برهه حساس خواهد بود. چله اول انقلاب به اتمام رسید و در حالی چله دوم را جشن خواهیم گرفت که همچنان عطش ما برای دیدار یاران دیروز بیشتر خواهد شد.
این جانباز 70 درصد ضمن تاکید بر مقابله با فساد از اقدامات اخیر دستگاه قضا در برخورد با مفسدین ابراز خوشحالی کرد و گفت: انتصاب آیت‌الله رئیسی به مقام دستگاه قضا دیر انجام شد اما باید بگوییم برای مقابله با فساد باید از دستگاه‌های فاسد شروع کرد و قوای سه گانه باید پاک سازی شود. ایشان در اولین اقدام دست گذاشتند روی قوه تحت امر خویش که جای تقدیر دارد تا بتوانیم با این اقدامات موجبات خوشنودی شهیدان والا مقام را فراهم کنیم. 
وی در پایان افزود: دوستان پرچم انقلاب و آرمان‌های امام را نباید زمین گذاشت. این ما هستیم که باید مراقبت کنیم تا پرچمی که تا دیروز در دست شهدا بود به زمین نیفتد. ما به‌ عنوان یک اطلاعات عملیاتچی جنگ، نباید یافته های جنگ را کتمان کنیم و جعبه سیاه دفاع مقدس باید توسط آگاهان به جنگ رمزگشایی شود.
دفاع مقدس رمز پیروزی، توسعه و نشر انقلاب اسلامی در سراسر جهان است
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران دفاع مقدس را رمز پیروزی، توسعه و نشر انقلاب اسلامی در سراسر جهان معرفی کرد و گفت: طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی الگوی دفاع مقدس نه تنها باید برای ما به عنوان یک خاطره باشد بلکه دفاع مقدس باید به عنوان یک مکتب در ادبیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما جای بگیرد تا به مانند دفاع مقدس بتوانیم در ابعاد مختلف موفق باشیم. 
حجت الاسلام غلامعلی قدیریان با اشاره به رفتار فرماندهان در شب‌های عملیات بیان کرد: فرماندهان ما در هر عملیاتی خود پیش از رزمندگان به دل دشمن می‌زدند. این کار مفهوم دارد؛ چنانکه فرماندهان با این اقدام می‌گفتند من پیشران هستم و شما هم دنبال من بیاید.
وی ادامه داد: امروز اگر در حوزه اقتصادی دچار مشکل هستیم آیا غیر از این است که از بحث ایثار و شهادت دور مانده‌ایم؟ اگر در عرصه سیاسی تضعیف می‌شویم به جز این است که از فرهنگ و مقاومت دور شده‌ایم؟ اما هر کجا به نیروهای داخلی اکتفا کردیم هم موفق بودیم و هم به رشد رسیدیم؛ در عوض هرکجا به ذلت وابستگی رسیدیم به جز عقب افتادگی وخسران چیزی عایدمان نشد.
حجت الاسلام قدیریان با اشاره به رمز پیروزی مومنین در هر شرایطی گفت: رمز پیروزی سه مولفه دارد توکل به خدا، توسل به ائمه و تلاش. این سه مولفه را می‌توان در بین شهدا پیدا کرد. نمونه بارز آن سردار شهید طهرانی مقدم بود که ما را از خمپاره شصت به جایگاه موشکی در دنیا رساند. ای کاش مستند شهید طهرانی مقدم را به مدیران نشان می‌دادند که ما چگونه پیشرفت کردیم. با وجود این نباید از کسی و یا کشوری ترسید و باید به توان داخلی خودمان اکتفا کنیم.
کد مطلب: 115629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *