۰
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۶

فرآوری ۴۰ درصد زیتون طارم در خارج از استان

فرماندار طارم گفت: 40 درصد زیتون این شهرستان در خارج از استان فرآوری می‌شود.
فرماندار طارم گفت: 40 درصد زیتون این شهرستان در خارج از استان فرآوری می‌شود.
ستار صفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که طارم قطب تولید زیتون در کشور است، عنوان کرد: بیش از 60 نوع محصول و بالغ بر 500 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی سالانه در این منطقه تولید و به بازار عرضه می‌شود.
وی با بیان این مطلب که 21 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این شهرستان به زیتون اختصاص دارد، افزود: 15 هزار هکتار از این اراضی زیر کشت زیتون امسال بارده هستند و پیش‌بینی می‌شود 45 تا 50 هزار تن محصول سبز زیتون در این شهرستان برداشت شود.
صفری در ادامه گفت: هر چند تنها 20 درصد اراضی زیر کشت محصول زیتون در کشور، در شهرستان طارم است اما بالغ بر 45 درصد زیتون کشور توسط این شهرستان تولید می‌شود.
فرماندار طارم با اشاره به این‌که بر اساس برآوردهای صورت گرفته نزدیک به 60 درصد از زیتون تولیدی در منطقه توسط ساکنان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، فرآوری و 40 درصد باقی‌مانده در خارج از این شهرستان و در شهرها و استان‌های مجاور فرآوری می‌شود، بیان کرد: شهرستان طارم با همت کشاورزان زحمت‌کش مشکلی از بابت تولید ندارد اما با توجه به تولید حجم انبوه محصولات، این منطقه نیازمند صنایع تبدیلی جهت ایجاد ارزش‌افزوده برای محصولات تولیدی است.
صفری با بیان این‌که 61 درصد اراضی زیر کشت این شهرستان به محصولات باغی به ویژه محصول زیتون اختصاص دارد، افزود: 39 درصد اراضی به زیر کشت محصولات زراعی می‌رود و این در حالی است که نتایج سرشماری‌های کشاورزی در طی سال‌های گذشته نشان‌دهنده افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و کاهش محصولات زراعی است.
فرماندار طارم، ایجاد واحدهای فرآوری با اولویت محصول زیتون را از دغدغه‌های اصلی دولت، دستگاه‌های بخشی و کشاورزان برشمرد و عنوان کرد: هم‌اکنون 32 واحد فرآوری، 10 واحد روغن‌کشی مستقر و 25 متقاضی جدید راه‌اندازی واحدهای فرآوری داریم که امیدواریم با این سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های دولت، در سال‌های آتی شاهد خروج محصول سبز زیتون از شهرستان نباشیم و این طلای سبز را با هویت و برند طارم به بازار مصرف عرضه شود.
کد مطلب: 115714
برچسب ها: زیتون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *