۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۸

حمایت چين از فلسطينيان

فرستاده ویژه چین به منطقه خاورمیانه روز دوشنبه بر حمایت کشورش از تلاش های تشکیلات خودگردان فلسطین برای کسب وضع کشور غیر عضو در سازمان ملل متحد تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از رام الله، وو سیک فرستاده ویژه چین به منطقه خاورمیانه پس از دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله شامگاه دوشنبه در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت به رغم تغییرات اوضاع در خاورمیانه، مناقشه اسرائیل - فلسطینیان همچنان مسئله اصلی در منطقه است و تاثیری سراسری و کلی بر اوضاع منطقه دارد.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سپتامبر سال گذشته به طور رسمی از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد پذیرش فلسطین را به عضویت سازمان ملل متحد خواستار شد، اما موفق نشد رای کافی در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین جمع آوری کند.
وو سیک خاطر نشان کرد چین از ازسرگیری مذاکرات اسرائیل - فلسطینیان و همچنین همه تلاش ها برای حل و فصل مسئله اسرائیل - فلسطین بر اساس اصل راه حل دو کشور، حمایت می کند.
وو سیک بر اهمیت تلاش های بین المللی به ویژه تلاش های سازمان ملل متحد در این خصوص، تاکید کرد.
این دیپلمات چینی از اسرائیل خواست ساخت شهرک ها را در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس متوقف کند تا فضایی مساعد برای ازسر گیری مذاکرات با فلسطینیان فراهم شود.
مذاکرات مستقیم صلح بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین اکتبر سال دو هزار و ده میلادی، چهار هفته پس از آغاز آن در واشنگتن، متوقف شد. این مذاکرات پس از آنکه اسرائیل از متوقف کردن فعالیت های شهرک سازی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس خودداری کرد، متوقف شد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر موضع خود مبنی بر این که اسرائیل فعالیت های شهرک سازی را در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس متوقف کند، تاکید دارد.
وو سیک همچنین از اسرائیل خواست وضع زندگی فلسطینی ها به ویژه ساکنان نوار غزه را بهبود بخشد.
فرستاده ویژه چین به منطقه خاورمیانه گفت به زودی برای دیدار با مقامات سازمان ملل متحد و گفتگو با آنها در خصوص اوضاع در خاورمیانه به نیویورک سفر می کند.
وو سیک خاطر نشان کرد :« دیدارها در نیویورک فرصتی برای بحث در زمینه هماهنگی تلاش ها برای حمایت از روند صلح است ».
وو سیک همچنین روز دوشنبه با صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.
عریقات در این دیدار از نقش چین در حمایت از درخواست فلسطین در سازمان ملل متحد، قدردانی کرد.
کد مطلب: 11592
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *