۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۸

اردوی راهیان نور اجباری نیست

اردوی راهیان نور بر اساس رضایت خانواده است و باید نامه مکتوب آنان برای بردن دانش‌آموزان به این اردو ارائه شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه افتتاح مدرسه خیرساز امام رضا (ع) اظهار داشت: اجباری نبودن اردوهای راهیان نور قانون بوده و در کتابچه‌ای به نام قانون اردوها چاپ شده است.

وی افزود: سال گذشته ده‌ها هزار دانش‌آموز وجود داشتند که به دلیل فرصت نداشتن، بیماری و عدم تمایل به اردوی راهیان نور نرفتند.

حاجی بابایی تصریح کرد: بحث آموزش دفاعی طرحی مربوط به دوره ما نیست و از اوایل انقلاب تا به امروز وجود داشته است و افراد آن را در مسجد یا پادگان می‌گذرانند.

به گفته وی، نمره آموزش دفاعی براساس یک مورد خاص مانند اردوی راهیان نور نیست بلکه نمره کار عملی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید تمام توانمان را به کار گیریم که اتفاقاتی مانند کشته شدن دانش‌آموزان بروجنی تکرار نشود و به طور قطع اگر پاره‌ای تلاش‌ها انجام نشده بود شاید اتفاقات بیشتری رخ می‌داد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در کشور و در هر استان ستاد راهیان نور وجود دارد که مدیرکل آموزش و پرورش، فرمانده سپاه و افراد از نهادهای دیگر عضو هستند و ساعت رفت و برگشت اتوبوس‌ها، راننده‌ها و موارد دیگر با نظارت کامل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیج، آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها باید کمک کنند تا با آماده کردن بهترین امکانات برای برگزاری هر نوع اردو شاهد کوچک‌ترین اتفاقی نباشیم.

حاجی بابایی اظهار داشت: گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که برای همگی ما دردناک است و البته تمام دانش‌آموزانی که به اردو می‌روند بیمه هستند و اگر چه در موارد فوت ضایعه قابل جبران نیست اما امور مالی در جراحات تعهد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از مدارس بر سر اردو رفتن مسابقه است چنانکه گاهی پدر و مادر با اردو رفتن مخالفت کرده اما خود دانش‌آموز با اصرار این امر را دنبال می‌کند.

حاجی بابایی افزود: این اردوها ویژه آموزش و پرورش نیست و دانشگاه‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها اردوی راهیان نور دارند و همین اتفاق فردا بعد از ظهر آن روز برای یک دانشگاه رخ داد و دو ساعت بعد برای مردم اصفهان و در همان جاده در روز دیگر باز اتفاق دیگری رخ داد.

به گفته وی، مردم به خاطر اینکه نسبت به دانش‌آموزان حساسیت عاطفی دارند این موضوع را دنبال می‌کنند و در غیر این حالت تصادف به دلایل بسیاری در جاده‌های کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امکان ندارد چنین کار بزرگی بدون نظارت دقیق انجام شود اما کسی نیز نمی‌تواند تضمین کند که هیچ اتفاقی رخ ندهد.

حاجی بابایی تصریح کرد: به طور قطع از رهبر معظم انقلاب در صدر تا مابقی مسئولان همگی از حادثه کشته شدن دانش‌آموزان در حادثه تصادف کاروان راهیان نور متاثر شدند و برای ما هیچ غمی بالاتر از این نیست چرا که همه این دانش‌آموزان مانند فرزندان خود ما هستند.‌

به گزارش فارس، هنرستان خیرساز امام رضا (ع) شهر صدرا به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع به طور نمادین از بین ۳۰ مدرسه جدید قابل افتتاح با ۲۵۲ کلاس درس به بهره‌برداری رسید.
کد مطلب: 11601
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *