۰
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹
مقيمي درمراسم تحويل 500 دستگاه تاكسي به شبكه تاكسي راني :‌

نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي

مديرعامل ايران خودرو از آمادگي اين خودروساز براي نوسازي 10 هزار دستگاه تاكسي فرسوده تا پايان امسال خبر داد.
نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي


مديرعامل ايران خودرو از آمادگي اين خودروساز براي نوسازي 10 هزار دستگاه تاكسي فرسوده تا پايان امسال خبر داد.
مردم سالاری آنلاین - فرشاد مقيمي در مراسم عقد تفاهم‌نامه با شهرداري تهران براي نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي كه در محل شركت ساپكو برگزار شد، با تاكيد بر اجراي تفاهم‌نامه‌هاي گذشته در موضوع نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي گفت: به دليل برخي ناهماهنگي‌هاي جزئي اجراي طرح متوقف شده بود اما در بازه زماني كوتاه،‌ مذاكرات لازم صورت گرفت و تمامي مشكلات و مسايل حل و فصل شد. امروز 500 تاكسي از محصولات ايران خودرو آماده تحويل به قشر زحمتكش تاكسي‌داران است.
وي نوسازي در بخش خودروهاي سنگين را از ديگر برنامه‌هاي ايران خودرو برشمرد و گفت: ايران‌خودرو به عنوان ركن اصلي تامين‌كننده ناوگان حمل و نقل عمومي كشور برنامه‌هاي متنوعي در اين بخش به اجرا خواهد گذاشت. براي نوسازي ناوگان اتوبوس‌راني كارگروهي ايجاد شده و با تفاهم صورت گرفته، ايران خودرو آماده تامين و عرضه 5 دستگاه اتوبوس در هر هفته خواهد بود.
وي ادامه داد: تردد 7 هزار دستگاه خودروي ون فرسوده در كلان‌شهر تهران تكليف ايران خودرو را براي حفاظت از محيط زيست دوچندان كرده و برهمين اساس، با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي و بهره‌مندي از موتور ملي اي.اف.7 دوگانه سوز بر روي يكي از محصولات ون، نسبت به جايگزيني فرسوده‌هاي اين بخش اقدام خواهيم كرد. درحال حاضر 250 دستگاه ون آماده تحويل به متقاضيان است.
مقيمي تصريح كرد: به‌كارگيري موتور دوگانه‌سوز،‌ خودروهاي ون را مشمول ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذیر و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق کارآفرینی امید مي‌كند كه اختصاص يارانه لازم، مشكل نقدينگي براي تامين اين خودرو را رفع خواهد كرد.
مديرعامل ايران‌خودرو با بيان اين كه جايگزيني خودروهاي فرسوده علاوه بر اين كه سبب رونق توليد در ايران خودرو مي‌شود، ‌زمينه كاهش مصرف سوخت و كاهش آلودگي هوا را فراهم مي كند، گفت: شهرداري‌هاي مختلف در كشور براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي اعلام آمادگي كرده‌اند كه با بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي موجود در ايران‌خودرو اين امر محقق خواهد شد.
وي از بازسازي اتوبوس‌هاي فرسوده به عنوان ديگر اقدام مهم ايران‌خودرو براي بهبود و مناسب‌سازي ناوگان حمل و نقل عمومي كشور نام برد و گفت: در اين زمينه نيز ظرفيت‌هاي لازم در ايران خودرو وجود دارد و با همكاي وزارت كشور و شهرداري‌ها امكان افزايش ظرفيت در اين بخش از بازسازي روزانه 4 دستگاه به 10 دستگاه اتوبوس وجود دارد.
مقيمي در ادامه از آمادگي تحويل 100 دستگاه ميني‌بوس آرين خبر داد و گفت: قابليت افزايش اين تعداد به 200 دستگاه نيز وجود دارد.
وي تصريح كرد: تصميماتي كه در يك هفته به اجرا رسيده نشان‌دهنده هماهنگي تمامي اركان تصميم‌گير و تصميم‌ساز جامعه است. رمز عبور از بحران‌ها نيز همدلي، وحدت كلمه، هدف مشترك و تصميم‌گيري است. اميدواريم در آينده با ادامه مسير فعلي رضايت مجموعه ذينفعان ايران خودرو را فراهم كنيم.

اجراي طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور با هدف جایگزینی ۱۰ هزار تاکسی با محصولات ایران خودرو آغاز شد.
مديرعمليات فروش ايران خودرو درمراسم امضاي تفاهم نامه نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي و تحويل خودرو هاي تاكسي مطابق ماده 12 قانون و تسهيلات قرض الحسنه در این‌باره گفت: براساس توافق بین اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور و ایران خودرو، این خودروساز در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، ۱۰ هزار تاکسی فرسوده را تا پایان سال جاری نوسازی می‌کند‌.
عليرضا اسكوئي افزود: متناسب با تقاضای تاکسی‌رانی و توان و تمایل رانندگان، تعداد خودروهای پیش بینی شده در طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل درون شهری افزایش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: ۱۰ هزار دستگاه از ظرفیت تولید ۴۰۵ دوگانه سوز و سمند ای.اف.۷ پایه گاز سوز در سال جاری از محل سهمیه تولیدبه طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل درون شهری کشور اختصاص داده می‌شود.
اسكوئي اظهار کرد: ایران‌خودرو یکی از ارکان طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی است و با مشارکت در این طرح ملی دین خود را به جامعه ادا می‌کند.
وي تصریح کرد: کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت و ایمنی سرنشین، زیبایی شهر و درنهایت رضایت رانندگان و شهروندان از نتایج اجرای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده خواهد بود.
در ادامه "پورسیدآقایی" معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: اگر به دنبال افزایش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی هستیم باید خدمات اجتماعی مناسبی به مردم ارائه کنیم و در این میان منابع مالی نقش کلیدی ایفا می‌کنند.
 وی یادآور شد: سال گذشته ایران خودرو تنها ۶۰۰ دستگاه
فرشاد مقیمی : صنعت خودرو صنعتی است که اگر امروز در کشور فعالیت نداشته باشد حداقل ۲۰ میلیارد دلار برای تامین نیازمندی‌های بازار باید ارزبری داشته باشیم تا بتوان تشنگی بازار را رفع کرد.
برای نوسازی تاکسی های فرسوده تهران تحویل داد و امروز ۵۰۰ دستگاه تحویل تاکسیرانان می شود.
 پورسیدآقایی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال ۱۰ هزار دستگاه تاکسی از سوی ایران خودرو به تهران و سایر شهرها تحویل شود.
وی همچنین از قرارداد تولید هزار دستگاه اتوبوس با ایران خودرو دیزل از محل منابع اوراق مشارکتی که وزارت کشور اختصاص می‌دهد خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر توسعه استفاده از ون در تهران و دیگر شهرها، مینی‌بوس رانی نیز باید به شهر بازگردد.
در این مراسم مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: در سال‌های گذشته با استفاده از ظرفیت شرکت ایران خودرو ۷۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور از رده خارج شد که ۶۴ هزار دستگاه آن به صورت اسقاط جایگزین شد.
" مرتضی ضامنی" بیان داشت: در دو سال گذشته به دلیل افت تولید و همچنین افزایش ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو، فرآیند نوسازی کند شد.
وی با اشاره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر یادآور شد: تنها راهی که می توان نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی را ادامه داد استفاده از این ماده قانونی برای پوشش اضافه پرداخت های ایجاد شده آن هم با تمرکز بر خودروی سمند پایه گاز سوز است.
ضامنی ادامه داد: در برخی کلان شهرها مثل مشهد و تهران تسهیلات چهار درصدی برای نوسازی فراهم شده اما رانندگان توان تامین مالی جایگزینی تاکسی های فرسوده را ندارند.
 این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور فعال است که تا پایان سال این آمار به ۱۹۲ هزار دستگاه و تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه (معادل ۷۵ درصد ناوگان فعال حاضر) خواهد رسید.
فعالیت ۲۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در تهران
در ادامه "علیرضا قنادان" مدیرعامل  سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران افزود: در شهر تهران ۷۰ هزار دستگاه تاکسی فعالیت دارند که متوسط سن این ناوگان هفت سال است.
وی بیان داشت: تا  پایان سال گذشته ۲۵ هزار دستگاه تاکسی شهر تهران در سن فرسودگی به سر می‌بردند که این آمار تا پایان امسال به ۳۵ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
این مسئول اظهار داشت: هفت هزار دستگاه  از این تاکسی‌ها ون هستند که همگی بالای ۱۰ سال بوده و فرسوده‌اند، بر این اساس یکی از نیازهای جدی تهران نوسازی خودروهای ون است.
وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط در هر تاکسی ۶۰ نفر سوار و پیاده می شوند، ابراز امیدواری کرد ظرفیت تولید تاکسی از سوی شرکت‌های خودروساز افزایش یابد.
قنادان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه امروز خاطرنشان کرد: برای نخستین بار برای تاکسی‌ها از تسهیلات ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر استفاده می شود و هر دستگاه تاکسی ۴۰ میلیون تومان وام با بهره چهار درصد دریافت خواهد کرد.

مدیرعامل ایران خودرو: صنعت خودرو فشل نیست
فرشاد مقیمی در خاتمه مراسم در جمع خبرنگاران افزود: صنعت خودرو صنعتی است که اگر امروز در کشور فعالیت نداشته باشد حداقل ۲۰ میلیارد دلار برای تامین نیازمندی‌های بازار باید ارزبری داشته باشیم تا بتوان تشنگی بازار را رفع کرد.
وی تاکید کرد: اگر مشکلاتی نیز در این صنعت وجود دارد باید همت کنیم تا مسائل‌مان را حل و فصل کنیم و به بیان این گونه کلمات و جملات خیلی علاقه‌مند نیستم.
مدیرعامل ایران خودرو درخصوص امضای تفاهم نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و آغاز تحویل تاکسی به اتحادیه تاکسیرانی درون شهری کشور نیز گفت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی رانی از سال ۹۳ در دستور کار بوده و در سال های ۹۳ و ۹۴ روند تحویل تاکسی مناسب بوده است، اما در سال های بعد با کندی تحویل خودرو مواجه شدیم که یک دلیل اصلی آن نحوه تامین مالی طرح بود.
وی بیان داشت: امروز تحویل خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی از سر گرفت هشده و اکنون ۵۰۰ دستگاه تاکسی آماده تحویل به رانندگان است؛ این در حالی است که رانندگان یاد شده تا چند روز پیش با خودروهای قدیمی خود تردد می کردند و دیروز تاکسی های فرسوده خود را تحویل مراکز اسقاط دادند و امروز سوئیچ خودروی نو را تحویل گرفتند.
مقیمی خاطرنشان کرد:‌ برنامه ایران خودرو این است که تا پایان سال روزانه دستکم ۶۰ خودروی تولیدی خود را برای تحویل به ناوگان تاکسی رانی اختصاص دهد.
گفتنی است دراين مراسم جمالي نژاد معاون عمراني و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور ، پورسعيد آقايي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ، قنادان مدير عامل سازمان مديريت و نظارت تاكسيراني ،دلاويز مديرعامل شركت بهينه سازي مصرف سوخت،‌فرشاد مقيمي مدير عامل ايران خودرو ومديران ارشد گروه حضور دارند . همچمين امروز با تحویل نمادین تعدادي دستگاه تاکسی نو به رانندگان تاکسی، طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری با محصولات ایران خودرو آغاز شد.
 
کد مطلب: 116938
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *