۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴

ایجاد مرکز اورژانس در دانشگاه تهران

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از تلاش این دانشگاه برای راه اندازی مرکز اورژانس در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر یک موتورآمبولانس در پردیس دانشگاه به دانشجویان خدمات درمانی ارائه می دهد.
معاون دانشجویی دانشگاه تهران از تلاش این دانشگاه برای راه اندازی مرکز اورژانس در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر یک موتورآمبولانس در پردیس دانشگاه به دانشجویان خدمات درمانی ارائه می دهد.
دکتر سعید حبیبا در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب بر ضرورت استقرار مرکز اورژانس در محوطه دانشگاه تهران تاکید کرد و اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ این دانشگاه با اورژانس تهران به منظور رسیدگی هرچه سریع‌تر به بیماران اورژانسی در حال حاضر یک دستگاه موتور اورژانس با تجهیزات کامل پزشکی یا پایگاه اورژانس در ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه مستقر شد و فضایی را در اختیار آنها قرار دادیم که بتوانند موتور اوژانس، پرستار و تیم اجرایی در این فضا مستقر شود تا بتوانند به دانشجویان، اساتید و کارمندان منطقه بتوانند خدمات‌رسانی کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه موتور آمبولانس در پردیس مرکزی دانشگاه تهران راه اندازی  شده است، تصریح کرد: ما دنبال این هستیم مرکز اورژانس را در دانشگاه تهران مستقر کنیم و با توجه به آمار بالای دانشجو در پردیس شمالی و کوی دانشگاه وجود یک پایگاه اورژانس بسیار ضروری به نظر می رسد.
معاون دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه فعالیت اجرایی موتور آمبولانس از سال گذشته شروع شده است، یادآور شد: این پایگاه اورژانس از ساعت 9 صبح تا 9 شب آماده خدمت رسانی در قالب موتور آمبولانس (موتورلانس) به مجموعه پردیس مرکزی دانشگاه تهران و توابع دانشگاه تهران اعم از خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها است. این موتور آمبولانس‌ها مجهز به تجهیزات پیشرفته پزشکی شامل دستگاه نوار قلب، مونیتورینگ و شوک قلبی است که درلحظه سیگنال الکترونیکی را به مرکز 115 انتقال داده و از پزشکان متخصص مستقر در اورژانس دستورات لازم را دریافت می‌کنند.
دکتر حبیبا از نجات جان یک دانشجوی دانشکده هنر به دلیل پرتاب از پله‌ها با کمک موتورآمبولانس خبر داد و گفت: با توجه به آمار بالای دانشجویان دانشگاه تهران هر لحظه ممکن است اتفاقات پیش بینی نشده‌ای را شاهد باشیم به همین جهت علاوه بر فعالیت موتور آمبولانس،‌باید به پایگاه اورژانس نیز مستقر باشیم.
کد مطلب: 116996
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *