۰
پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲

ترکیه متهم به استفاده از فسفر علیه غیر نظامیان

رئیس هیات اجرایی شورای سوریه دموکراتیک، ترکیه را به استفاده از ماده ممنوعه فسفر علیه غیر نظامیان در جریان تهاجم نظامی خود علیه کردهای سوریه متهم کرد.
رئیس هیات اجرایی شورای سوریه دموکراتیک، ترکیه را به استفاده از ماده ممنوعه فسفر علیه غیر نظامیان در جریان تهاجم نظامی خود علیه کردهای سوریه متهم کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، الهام احمد، رئیس هیات اجرایی شورای سوریه دموکراتیک در سخنانی گفت، ترکیه ۳۰۰ هزار تن از غیر نظامیان را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرد و ۲۵۰ تن دیگر که عمدتا از کودکان بودند کشته شدند و ۳۰۰ تن همچنان مفقود هستند.

وی افزود: آنکارا مرتکب کشتار غیر نظامیان شد و اقدام به استفاده از گاز شیمیایی فسفر علیه آنها کرد. ما به دلیل عدم وجود امکانات نمی‌توانیم آن را آزمایش کنیم.

پیشتر مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک از رهبری روسیه به دلیل تلاش‌هایش برای حفظ امنیت ساکنان کرد در شمال سوریه قدردانی کرد.

وی در تماس تلفنی با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور برای حفظ امنیت کردها و اتخاذ تدابیر لازم جهت متوقف ساختن اقدامات خصمانه تشکر کرد.

عبدی تاکید کرد، نیروهای سوریه دموکراتیک از یگان‌های پلیس نظامی روسیه و نیروهای ارتش سوریه که به موجب توافق منعقد شده میان روسیه و ترکیه در مناطق مشخصی مستقر می‌شوند حمایت کامل می‌کند.

بنا بر این گزارش، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه در نشست روز سه شنبه در شهر سوچی روسیه تفاهم‌نامه‌ای را درباره اقدامات مشترک دو کشور برای حل و فصل اوضاع شمال شرق سوریه امضا کردند.
کد مطلب: 117057
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *