۰
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰

دستاوردهای سفر هیات پارلمانی ایران به ترکیه

رئیس هیات پارلمانی اعزامی ایران، دستاوردهای سفر سه روزه هیات پارلمانی ایران به ترکیه را تشریح کرد.
رئیس هیات پارلمانی اعزامی ایران، دستاوردهای سفر سه روزه هیات پارلمانی ایران به ترکیه را تشریح کرد.
سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستاوردهای سفر  هیات پارلمانی ایران به ترکیه برای شرکت در اجلاس سه روزه بین المجالس آسیایی بیان کرد: در این نشست به چند موفقیت دست پیدا کرده و به تمام اهدافی که مورد نظر داشتیم دست پیدا کردیم. ما در این سفر  جلسات مشترکی با هیات های روسیه، ترکیه، آذربایجان و رییس مجلس قطر نیز داشتیم.

وی افزود: اینجانب به عنوان رئیس هیات پارلمانی و آقایان جلیل رحیمی جهان آبادی و علی کاظمی بابا حیدری به عنوان اعضای هیات پارلمانی به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترابزون ترکیه  در این نشست حضور داشتیم.

ذوالقدر ادامه داد: در این نشست ضمن مرور مجدد قطعنامه های سال های گذشته عضویت مجلس ملی قطر و تیمور شرقی در دستور کار قرار گرفت که همه اعضای شرکت کننده با آن موافقت کردند. همچنین پیش نویس قطعنامه «حمایت بی قید و شرط پارلمانهای آسیایی از مردم فلسطین» از سوی هیات پارلمانی فلسطین، مطرح شد و  اعضای شرکت کننده نیز نظرات خود را بیان کردند. هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن موافقت با این قطعنامه، حمایت قاطعانه خود را از ملت فلسطین اعلام کرد.

رییس هیات پارلمانی اعزامی ایران به ترکیه عنوان کرد: همچنین مقرر شد کمیته ای تشکیل شود تا اصلاحات در اسناد اساسی APA را بررسی کند، ترکیه میزبانی نشست سالانه مجمع در ماه دسامبر را پذیرفته است و این نشست در شهر استانبول برگزار خواهد شد، برخی موضوعات مهم در شورای اجرایی از جمله تعیین روسا و نائب رئیسان بعدی مجمع مجالس آسیایی مورد بررسی قرار نگرفت که از این رو، کارها و اقدامات بزرگی در اجلاسیه سالانه مورد توجه خواهد بود درواقع در نشست استانبول بررسی خواهد شد که ریاست دوره ای دو سال آینده با چه کشوری باشد.
کد مطلب: 117307
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *