۰
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸

نشست اعضای حماس وکمیته انتخابات فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که حنا ناصر رئیس کمیته مرکزی انتخابات او را در جریان موافقت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبر جنبش فتح با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان قرار داده است.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که حنا ناصر رئیس کمیته مرکزی انتخابات او را در جریان موافقت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبر جنبش فتح با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان قرار داده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در کنفرانسی مطبوعاتی پس از نشست روز یکشنبه رهبران گروه‌های فلسطینی با رئیس کمیته مرکزی انتخابات در شهر غزه، تاکید کرد که جنبش متبوعش به برگزاری انتخابات سراسری در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی پایبند است.
هنیه ضمن اشاره به اصرار جنبش متبوعش بر برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و تشکیلات خودگردان به طور همزمان و جامع، از استقبال برخی کشورهای عربی و اتحادیه عرب از موضع حماس در رابطه با برگزاری انتخابات در فلسطین خبر داد و گفت: این طرف‌ها برای کنار زدن موانع موجود و نظارت بر روند انتخابات اعلام آمادگی کردند.
حنا ناصر هم پس از این نشست اعلام کرد که در مسیر برگزاری انتخابات گام برمی‌داریم و تمامی موانع موجود بر سر راه آن را با هماهنگی و همکاری گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی کنار می‌گذاریم.
لازم به ذکر است که آخرین انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۰۵ و آخرین انتخابات مجلس قانونگذاری نیز در سال ۲۰۰۶ برگزار شد که جنبش حماس پیروز آن شد.
ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب هفته گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه اعلام کرد که این اتحادیه هیئتی را به منظور نظارت بر روند برگزاری انتخابات به فلسطین خواهد فرستاد.
حنا ناصر رئیس کمیته مرکزی انتخابات در فلسطین یکشنبه با رهبران گروه‌های فلسطینی در نوار غزه دیدار کرد.
این دیدار به منظور بحث و تبادل نظر در مورد شیوه برگزاری انتخابات در فلسطین برگزار شد.
یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در سخنانی قبل از آغاز این نشست تاکید کرده بود که در نشست یکشنبه قرار است گروه‌های فلسطینی در جریان موضع تشکیلات خودگردان در رابطه با انتخابات قرار گیرند.
سنوار اظهار کرد که موضع حماس کاملا روشن است و این جنبش موافق برگزاری انتخابات است و تلاش می‌کند تمامی موانع پیش‌روی برگزاری آن را از میان بردارد.
گروه‌های فلسطینی در نشست دوشنبه گذشته با کمیته مرکزی انتخابات موافقت خود را با برگزاری انتخابات سراسری اعلام کردند.
در این راستا مسؤول کمیته انتخابات مرکزی فلسطین گفت، پیش بینی می‌شود اگر موانعی ایجاد نشوند و مشکلی پیش نیاید انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در فوریه آینده برگزار شود.
هشام کحیل مدیر اجرایی کمیته انتخابات تصریح کرد، پیش‌بینی می‌شود در صورت صدور حکم ریاست تشکیلات خودگردان انتخابات مجلس قانونگذاری در فوریه و بعد از آن انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان برگزار شود.
کحیل خاطرنشان کرد، هیئتی از کمیته انتخابات به غزه رفته است تا حماس را در جریان تصمیم محمود عباس قرار دهد.
کد مطلب: 117620
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *