۰
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷

تصویب لایحه مدیریت تعارض منافع در هیات دولت

سخنگوی دولت با بیان اینکه «سه‌گانه های ‫مبارزه با فساد‬ با مشورت نخبگان و نهادهای مدنی تکمیل شد» در حساب توئیتری خود اعلام کرد: لایحه ‫مدیریت تعارض منافع‬ به تصویب هیئت وزیران رسید.
سخنگوی دولت با بیان اینکه «سه‌گانه های ‫مبارزه با فساد‬ با مشورت نخبگان و نهادهای مدنی تکمیل شد» در حساب توئیتری خود اعلام کرد: لایحه ‫مدیریت تعارض منافع‬ به تصویب هیئت وزیران رسید.

به گزارش ایرنا «علی ربیعی» روز یکشنبه با اعلام خبر تصویب لایحه مدیریت تعارض منافع در هیات وزیران، در رشته توییتی نوشت: این لایحه درکنار لوایح مبارزه بافساد و شفافیت، سه‌گانه‌هایی برای مبارزه بنیانی، ساختارمند، غیرهیجانی، درازمدت و جامعه‌محور با فساد خواهد بود.
‌وی افزود: بر اساس این لایحه افرادی که در شوراها در موقعیت تصمیم گیری هستند اگر به هرنحوی مستقیم یا غیرمستقیم منتفع می‌شوند یا رفع ضرری متوجه آنها می‌شود باید خود را از تصمیم کنار بکشند و به مقامی بالاتر اعلام کنند.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: همچنین هرکسی در هر مسئولیتی تا دو سال بعد از اتمام مسئولیت نمی‌تواند در شرکت‌هایی که در آن حوزه باشد شاغل شود. کمیته‌ای با مسئولیت رئیس جمهوری بر این امر نظارت خواهند داشت. این لایحه ⁧‫دولت‬⁩ و همه نهادهای حاکمیتی را شامل خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز یکشنبه در سفر به استان یزد در سخنرانی در جمع مردم این استان به عزم راسخ دولت در مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: دولت در این زمینه در سه لایحه مهم راه های اساسی مبارزه با فساد را روشن کرده است که دو لایحه آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.
رئیس جمهوری مهم ترین مساله در مبارزه با فساد شفافیت دانست و گفت که لوایح «شفافیت» و «مبارزه با فساد» دو  لایحه بسیار مهمی است که دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است که امیدواریم نمایندگان مجلس در آینده نزدیک بتوانند این لوایح را به تصویب برسانند.
روحانی همچنین امروز در جمع مردم یزد از بررسی لایحه «مدیریت تعارض منافع» در دولت سخن به میان آورد که سخنگوی دولت پس از پایان سخنرانی وی از تصویب آن در هیات وزیران خبر داد که به زودی این لایحه نیز راهی بهارستان می شود.
کد مطلب: 117928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *