۰
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۴

نوآوری در قطعات خودرو توسط هلدینگ رایزکو

هلدینگ رایزکو باتلاش خود را برای ایجاد نوآوری در حوزه قطعات خودرو و به خصوص در سیستم سوخت به دستاوردهای قابل قبولی علی‌رغم تحریم‌ها دست پیدا کرده است.و در این راستا با تلاش خود به منظور کاهش صرفه‌جویی ارزی به رویکردهای قابل قبولی دست پیدا کرده است.
نوآوری در قطعات خودرو توسط هلدینگ رایزکو

هلدینگ رایزکو باتلاش خود را برای ایجاد نوآوری در حوزه قطعات خودرو و به خصوص  در سیستم سوخت به دستاوردهای قابل قبولی علی‌رغم تحریم‌ها دست پیدا کرده است.و در این راستا با  تلاش خود به منظور کاهش صرفه‌جویی ارزی به رویکردهای قابل قبولی دست پیدا کرده است.

به گزارش مردم سالاری آنلاین،احمد رضا صمدی قائم مقام هلدینگ رایزکو ،در یک نشست خبری  که جمعی از مدیران و مسئولین هلدینگ رایزکو  در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو برگزار شد،با بیان اینکه  هلدینگ رایزکو طی سال‌های اخیر تمام تلاش خود را برای ایجاد نوآوری در حوزه قطعات خودرو و به خصوص سیستم سوخت به کار گرفته و خوشبختانه در این مسیر به دستاوردهای قابل قبولی نیز علی‌رغم تحریم‌ها دست پیدا کرده است.وی در این راستا افزود: ما تمام همت و تلاش خود را به منظور کاهش صرفه‌جویی ارزی به کار گرفتیم و خوشبختانه در مسیر تولید داخلی توانستیم به رویکردهای قابل قبولی دست پیدا کنیم.قائم مقام هلدینگ رایزکو تصریح کرد: هدف اصلی هلدینگ رایزکو در سال‌های آینده ایجاد رونق در تولید داخلی و اشتغالزایی است که در این مسیر خوشبختانه به اهداف خود دست پیدا کردیم و توانستیم به عنوان یکی از مجموعه‌های موفق بعد از تحریم‌های آمریکا و خروج از برجام در حوزه صرفه‌جویی ارزی نقش مثمرثمری داشته است.

راه‌اندازی مرکز تحقیق و آینده‌پژوهی هلدینگ رایزکو
در ادامه مهدی اکبرشاهی مدیرمهندسی شرکت رایزکو با ارائه دستاوردهای جدید هلدینگ رایزکو اظهار کرد: ما در حال حاضر در حوزه داخلی‌سازی و سیستم‌ سوخت‌رسانی به عنوان یکی از برترین هلدینگ‌های کشور مشغول به فعالیت هستیم و در این راستا به رویکردهای موفقی نیز دست پیدا کردیم.
وی اشاره کرد: ما در چند سال گذشته علی‌رغم وجود تحریم‌ها در سمینارهای بین‌المللی همچون کنفرانس شانگهای و چند سمینار دیگر شرکت کردیم و خوشبختانه در مسیر ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی موفق بودیم و به ارتباطات خود ادامه می‌دهیم.
مدیر مهندسی شرکت رایزکو با اشاره به اینکه ما در حوزه سوخت‌رسانی براساس استاندارهای یورو ۵ وارد عمل شدیم تاکید کرد: ما درصدیم در حوزه تولید قطعات با جدیت بحث کاهش سوخت را دنبال کنیم که در این مسیر بدون شک باید شرکت‌های خودروساز نیز کاهش وزن خودروها را مدنظر قرار دهند.اکبرشاهی در ادامه گفت: مرکز تحقیق و آینده‌پژوهی هلدینگ رایزکو در حوزه خودرو به زودی کار خود را آغاز می‌کند تا ما بتوانیم با رویکردهای تحقیقاتی دقیق در حوزه ساخت و تولید قطعات خودرو وارد عمل شویم.
در ادامه  سبحانی مدیرعامل شرکت اتحادیه نوین با اشاره به اینکه هلدینگ رایزکو با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی مسیر کاری خود را ترسیم کرده اظهار کرد: ما به دوستانمان در حوزه خودروسازی و تولید قطعات اعلام کردیم که برای کاهش صرفه‌جویی ارزی به بهترین شکل ممکن آماده همکاری با آنها هستیم.
وی افزود: گروه رایز تا به امروز بحث نوآوری را در دستور کار خود قرار داده و انشاالله با استفاده از پتانسیل فکری نخبگان داخلی درصدد است به اهداف خود دست پیدا کند تا در حوزه اشتغالزایی نیز کارنامه درخشانی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت اتحادیه نوین با بیان اینکه ما پیش‌بینی می‌کنیم تا سال آینده ۲۲ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم تصریح کرد: تولید انواع الکتروموتورها در دستور کار گروه رایز قرار دارد و مجموعه تولیدات هلدینگ رایز در طی سال‌های اخیر بر اساس تاکید بر تولید داخلی بوده است.
سبحانی با اشاره به اینکه هلدینگ رایزکو‌ بعد از امضای توافق برجام با شرکت ریمون فرانسه توافقنامه‌ای را امضا کرد خاطرنشان کرد: باتوجه به اعمال تحریم‌های جدید و خروج آمریکا از توافق برجام وقفه‌ای در مسیر تحقق این تفاهم‌نامه ایجاد شده اما ما پروژه را متوقف نکردیم و در مسیر رونق تولید داخلی مسیر خود را ادامه داده‌ایم.مدیرعامل شرکت اتحادیه نوین در پایان گفت: در حال حاضر شرکت‌های قطعه‌سازی از جمله هلدینگ رایزکو هیچ مشکلی در تولید و تامین قطعات خودروسازان نداریم.
آرمان موسوی مدیرعامل شرکت اورند پیشرو، در ادامه این نشست، با بیان اینکه محصولات تولیدی این گروه قطعه سازی تمام الزامات استانداردی پیشنهادی سازمان ملی استاندارد را پاس می کند و آمادگی برای تولید و عرضه محصول حتی مطابق با استانداردهای روز جهانی فراهم شده است.وی با بیان اینکه هم اکنون سیستم سوخت رسانی خودروهای جدید مانند 2008، 301 و سی3 در گروه رایزکو تولید و عرضه می شود، اظهار داشت: پس از تولید هفت هزارمین محصول 2008، سیستم سوخت رسانی پژو 2008 تماما داخلی سازی و تحویل ایران خودرو شده است.
 موسوی اضافه کرد: چنانچه موفق به داخلی سازی سیستم سوخت رسانی محصول 2008 نمی شدیم شاید امروز باید نظاره گر طرح های جایگزین این محصول برای خریداران می بودیم کمااینکه مشاهده می کنید برخی خریداران تولیدات گروه خودروسازی سایپا امروز به جای تحویل محصول ثبت نامی باید خودروهای جایگزین مانند تیبا و پراید را انتخاب و دریافت کنند.
مدیرعامل اورند پیشرو، همچنین از آماده بودن سیستم سوخت رسانی محصول 301 خبر داد و اضافه کرد: نمونه سازی این خودرو نیز قرار است از اواخر امسال آغاز خواهد شد و از ابتدای سال آینده شاهد تولید انبوه محصول 301 در ایران خودرو خواهیم بود.
وی سطح داخلی سازی در سیستم سوخت رسانی 301 را فراتر از 2008 اعلام کرد و افزود: سیستم سوخت رسانی محصول رهام متعلق به سایپا در این مجموعه تولید و داخلی سازی شده است هرچند هزینه هنگفتی به دلیل تغییر و تفاوت نرخ ارز به گروه رایزکو تحمیل شد.
 
 
طلب 3000 میلیاردی رایزکو از یک خودروسازی
موسوی در پاسخ به میزان مطالبات معوق گروه رایزکو از خودروسازان گفت: در حال حاضر و فقط از یکی از خودروسازان مبلغ 3000 میلیارد ریال طلب داریم که به این رقم حجم زیادی چک های پاس نشده خودروسازان را نیز باید اضافه کرد.
 وی با بیان اینکه وضع قطعه سازان در شرایط فعلی بسیار دشوار است و آنها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند، خاطرنشان کرد: خداروشکر در همین شرایط شاهد حضور و بروز فعالانه و آگانه قطعه سازان در نمایشگاه قطعات خودرو هستیم و امیدواریم برخی مسئولان از بی مهری هایی که به این صنعت روا می دارند دست بردارند.


 
کد مطلب: 117979
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *