۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۰

عامل صهیونیست ها در دولت فرانسه

در حالی که حتی امریکا هم در حال فاصله گرفتن از ارزیابی های اسراییلی درباره برنامه هسته ای ایران است، عجیب است که فرانسه تازه نزدیک شدن به اسراییل را آغاز کرده است.آنچه فابیوس گفته تقریبا با ادعای نخست وزیر اسراییل منطبق است که اخیرا در سخنرانی خود در سازمان ملل ادعا کرده بود ایران در بهار یا حداکثر تابستان سال آینده به نقطه ای خواهد رسید که اسراییل آن را خط قرمز می داند!
 قرائن جدی ای وجود دارد که نشان می دهد موضع فرانسه در قبال برنامه هسته ای ایران با لفاظی های اسرائیل قرابت خاصی پیدا کرده است. شاهد این مدعا آنکه وزیر خارجه فرانسه در اظهار نظری عجیب اعلام کرده است ایران در وضعیتی است که می توان تا پایان نیمه اول سال آینده میلادی سلاح هسته ای تولید کند.

به گزارش «ایران هسته ای»، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه که به تندروی علیه ایران شهرت دارد، غروب روز یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ (۲۱ اکتبر ۲۰۱۲) در گفت وگو با رادیو اروپا اعلام کرد: «کارشناسان اطلاعات دقیقی در دست دارند که نشان می دهد ایران در نیمه اول سال آینده میلادی قادر به تولید سلاح هسته ای خواهد بود».

لوران فابیوس تاکید کرد: «کارشناسان بر این باورند که ایران برنامه هسته ای خود را ادامه می دهد. با توجه به شمار سانتریفیوژهایی که ایران در اختیار دارد، این کشور قادر خواهد بود تا پایان نیمه اول سال آینده سلاح اتمی تولید کند».
به نظر می رسد ادعای فابیوس در اصل مربوط به خبری است که هفته گذشته برخی منابع غربی از جمله خبرگزاری رویترز منتشر و در آن اعلام کردند ایران نصب ۳۰۰۰ ماشین سانتریفیوژ را در فردو به پایان رسانده است.فابیوس در حایل این موضوع را مطرح کرده است که هنوز هیچ گزارش رسمی افزایش ماشین های سانتریفیوژ در فردو را تایید نکرده است.علاوه براین، فردو یک تاسیسات رسمی غنی سازی است که پادمان های آژانس به طور کامل در آن اجرا می شود و بنابراین اساسا نمی تواند محلی برای اشاعه در نظر گرفته شود.

در عین حال توجه به این نکته لازم است که ادعای فابیوس با عقیده اخیرا اظهار شده لئون پانه تا وزیر دفاع امریکا مبنی بر اینکه ایران به زمانی حدود یک سال نیاز دارد تا در آستانه سلاح اتمی قرار بگیرد کاملا مغایر است.

در عوض، آنچه فابیوس گفته تقریبا با ادعای نخست وزیر اسراییل منطبق است که اخیرا در سخنرانی خود در سازمان ملل ادعا کرده بود ایران در بهار یا حداکثر تابستان سال آینده به نقطه ای خواهد رسید که اسراییل آن را خط قرمز می داند.فرانسه یکی از اعضای گروه ۱+۵ است که همیشه دیدگاه های رادیکالی علیه ایران داشته است.

برخی کارشناسان در تهران می گویند اظهارات تند فابیوس علیه ایران نشان دهنده وجود شکافی میان او و فرانسوا اولاند رییس جمهور چپ گرای این کشور است که تا کنون سعی کرده موضعی معتدل درباره ایران داشته باشد.یک منبع دیپلماتیک در این خصوص گفت: «فابیوس نماینده اسراییل در کابینه اولاند است. او در واقع به دلیل مسائل مربوط به ضرورت تشکیل دولت ائتلافی به اولاند تحمیل شده و به زودی شکاف میان دیدگاه های این دو نفر علنی خواهد شد».وی اضافه کرد: «در حالی که حتی امریکا هم در حال فاصله گرفتن از ارزیابی های اسراییلی درباره برنامه هسته ای ایران است، عجیب است که فرانسه تازه نزدیک شدن به اسراییل را آغاز کرده است».
کد مطلب: 11855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *