۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۷

تاسیس دومین پایگاه نظامی ترکیه در قطر

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه که به دوحه سفر کرده است روز دوشنبه از تاسیس دومین پایگاه نظامی ترکیه در قطر خبر داد.
«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه که به دوحه سفر کرده است روز دوشنبه از تاسیس دومین پایگاه نظامی ترکیه در قطر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان که در قطر به سر می برد از پایگاه نظامی «طارق بن زیاد» ترکیه-نخستین پایگاه این کشور در دوحه- دیدن کرد.
وی در جریان این دیدار گفت: فرقی میان امنیت کشورش با امنیت قطر وجود ندارد.  
اردوغان تاکید کرد: برخی خواستار بستن پایگاه نظامی ترکیه در دوحه شدند اما آنها نمی دانند که ما در شرایط سخت و دشوار دوست قطر هستیم.
رییس جمهوری ترکیه ضمن اعلام تاسیس پایگاه نظامی جدید ترکیه در قطر با نام «خالد بن ولید»، درباره فرماندهی نیروهای مشترک ترکیه و قطر گفت: این نیروها الگویی برای نشان دادن روح صداقت و راستگویی در روابط میان کشورها و نه نتیجه عقلی سیطره بر منافع یکدیگر است.
اردوغان تاکید کرد که هدف فرماندهی نیروهای مشترک برقراری ثبات و صلح نه تنها در قطر بلکه در سراسر منطقه خلیج فارس است.
رییس جمهوری ترکیه امروز برای شرکت در پنجمین نشست شورای عالی راهبردی ترکیه - قطر وارد دوحه شد.
قطر به عنوان کشور متحد راهبردی ترکیه در شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود و روابط دو کشور به ویژه بعد از قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۱۵ خرداد سال گذشته در همه زمینه ها گسترش بیشتری یافته است.
حجم مبادلات تجاری دو کشور از یک میلیارد دلار عبور کرده است و گفته می شود قطر حدود ۲۰ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده است. گاز مایع که قطر بزرگترین صادرکننده آن در جهان است، ‌ از مهمترین اولویت های آنکارا در روابط با دوحه بشمار می رود.
  •  
     
کد مطلب: 118881
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *