۰
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۴

ادامه بارش باران و برف در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور گفت: فردا (۱۳ آذرماه) از فعالیت این سامانه در نیمه غربی کاسته می‌شود و در مناطقی از شمال شرق و جنوب شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور گفت: فردا (۱۳ آذرماه) از فعالیت این سامانه در نیمه غربی کاسته می‌شود و در مناطقی از شمال شرق و جنوب شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۱۲ آذرماه) با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور برای استان‌های واقع در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سواحل دریای خزر بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و برای مناطقی از مرکز و جنوب بارش پراکنده پیش بینی می شود.
وی در ادامه گفت: بارش در استان‌های چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، غرب فارس، شرق و شمال خوزستان، بوشهر، لرستان، گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی شدت بیشتری خواهد داشت.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه (۱۴ آذرماه) با نفوذ جریانات سرد شمالی روی نوار شمالی ابتدا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات آن و بتدریج در شمال شرق شاهد بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف به همراه کاهش نسبی دما خواهیم بود همچنین در این روز برای غرب و جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه روز جمعه (۱۵ آذرماه) در شمال غرب کاهش می‌یابد و در بخش‌هایی از شمال شرق و غالب مناطق نیمه غربی ادامه خواهد داشت،گفت: در این روز در بخش‌هایی از جنوب شرق شاهد بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه (۱۶ آذرماه) تشدید بارش در نیمه غربی و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود.
وی درادامه گفت: طی امروز و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود. روزهای جمعه و شنبه شمال و مرکز خلیج فارس و روز شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۳ آذرماه) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۱۱ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت پس فردا (۱۴ آذرماه) نیمه ابری با احتمال غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و در اواخر وقت بارش باران با بیشترین و کمترین دمای ۱۱ و ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
کد مطلب: 119354
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *