۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷

سفر "رافائل گروسی "به ایران

"رافائل گروسی" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ضمن تایید دیدار اخیر خود با نمایندگان ایران در وین گفت: در این دیدار طرفین در مورد سفر آتی من به ایران گفت وگو کردند.
"رافائل گروسی" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ضمن تایید دیدار اخیر خود با نمایندگان ایران در وین گفت: در این دیدار طرفین در مورد سفر آتی من به ایران گفت وگو کردند.  
به گزارش ایرنا گروسی در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک تأیید کرد که با هیات ایرانی در هفته گذشته در وین دیدار داشته و این مذاکرات را بسیار مثبت خواند.  
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: طبیعی است که در یک مقطع زمانی باید به تهران بیایم و از امکانات آنجا بازدید کنم. ما در مورد تاریخ تصمیم نگرفته‌ایم، اما گفتیم خیلی زود در مورد آن صحبت خواهیم کرد.  
گروسی خاطر نشان کرد: دیدار هفته گذشته در وین برگزار شد و من فکر می‌کنم خیلی مثبت بود زیرا به ما اجازه داد که اولین فرصت را برای شروع همکاری با هم داشته باشیم.  
گروسی به اسپوتنیک گفت: انتصاب وی دلالت بر لزوم شروع ارتباط مستقیم با مقامات ارشد ایران دارد و دیدار با "عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران اولین گام خوب به حساب می‌آید.  
وی افزود: من فکر می‌کنم این یک دیدار بسیار خوب بود زیرا طرفین متعهد به همکاری سازنده و مثبت شدیم.  
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در مورد سخنان عراقچی بعد از نشست وین برای ادامه گام‌های کاهش تعهدات ایران به برجام گفت: تصور من در این باره این است که اظهارات سیاسی چیزی نیست که من باید به آن اهمیت دهم. نقش من و آژانس در همه اینها نقش بازرس است. ما سعی می‌کنیم بی‌طرف باشیم، باید بسیار دقیق باشیم تا اظهارات ما در مورد ایران از طریق گزارشاتی درباره آنچه اتفاق می‌افتد براساس مواردی که تأیید می‌کنیم و نظارت می‌کنیم، باشد.  
وی افزود: همه کشورها می‌توانند اولویت‌ها و سیاست‌های ملی خود را بیان کنند و ما در آنجا هستیم تا به روشی محکم و عادلانه بازرسی کنیم.  
سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۵ آذر پس از پایان چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام، با رافائل گروسی مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد. دو طرف در این ملاقات درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.  
گروسی پس از درگذشت «یوکیا آمانو» مدیرکل پیشین آژانس، برای هدایت این نهاد انتخاب شد. او نخستین فرد از منطقه آمریکای جنوبی است که در این سمت ایفای نقش می‌کند.
کد مطلب: 119950
برچسب ها: ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *