۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۲

عدالت جز در پرتو نماز امکان پذیر نیست

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اینکه انسان‌های عادل می‌توانند جامعه را به سوی عدالت سوق دهند، گفت: این عدالت جز در پرتو نماز امکان پذیر نیست.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اینکه انسان‌های عادل می‌توانند جامعه را به سوی عدالت سوق دهند، گفت: این عدالت جز در پرتو نماز امکان پذیر نیست.
به گزارش ایسنا به نقل از صداوسیما، رئیس قوه قضاییه به عنوان مهمان ویژه بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز که هم اکنون در گرگان در حال برگزاری است گفت: تنها راهی که انسان می‌تواند با پناه بردن به آن خود را از شیطنت‌ها و لغزش‌ها مصون کند نماز است.
رئیسی با بیان اینکه نماز کامل‌ترین ذکر است گفت: این اجلاس جایگاه مناسبی است که بتوانیم باز نگاهی به مخاطبان و عملکرد مسئولان برای برداشتن گام‌های بهتر داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه انسان‌های عادل می‌توانند جامعه را به سوی عدالت سوق دهند گفت: این عدالت جز در پرتو نماز امکان پذیر نیست.
رئیس قوه قضاییه افزود: باید برویم آسیب هایی را که امروز جوانان، نوجوانان، اقتصاد و سیاست ما را تهدید می‌کند شناسایی و پیگیری کنیم، اما این حقیقت نماز است که می‌تواند جامعه ما را در اقتصاد، سیاست، قضا و حکمرانی مصون کند.
وی با تاکید بر اینکه امروز ارتباطات دیجیتال همه ابعاد جامعه را در بر گرفته و هیچ اختراعی به این سرعت تمام زوایای زندگی انسان را تحت تاثیر قرار نداده است گفت: نمی‌شود این ارتباط را قطع کرد بلکه باید با مدیریت و صیانت بخشی به جوانان و جامعه آن را تبدیل به یک فرصت کرد.
سیدابراهیم رئیسی فقر را محصول بی عدالتی‌های اقتصادی و اجتماعی و قانون‌های ناعادلانه در جوامع بشری دانست و گفت:اقداماتی که در دستگاه‌های مختلف می‌شود یک ضرورت است، اما راهکار کاهش جرمها، آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های دستگاه قضایی، گسترش معنویت و اخلاق و توجه به خدا در جامعه است.
وی تاکید کرد: راهکار اساسی و کارآمد آن است که در پرتو اخلاق، معنویت و نماز، جامعه را در برابر تهدیدات مصون سازی کنیم.
کد مطلب: 119953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *