۰
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰

چرا رئیسی وزرای جدید را به مجلس معرفی نکرد؟

سرپرست کنونی وزارت رفاه، وزیر خواهد شد
تعیین تکلیف چند وزارتخانه دولت عملا با شروع تعطیلات ۲ هفته‌ای مجلس به آینده موکول شد.
چرا رئیسی وزرای جدید را به مجلس معرفی نکرد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، همشهری نوشت: دولت و مجلس در توافق با یکدیگر بر سر معرفی وزیر کار و تفکیک وزارتخانه صمت و تفکیک مدیریت آنها به توافق رسیده بودند. حجت‌الله عبدالملکی ۲۴خرداد ماه امسال رسما استعفای خود را به رئیس‌جمهور ارائه داد و مهلت ۳ماهه سرپرستی این وزارتخانه تا معرفی وزیر جدید نیز ۲۴شهریورماه به پایان می‌رسد.
با تعطیلات مجلس، معرفی وزیر جدید به بعد از این تاریخ موکول می شود.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس به گفت: «آقای محمدهادی زاهدی‌وفا قانوناً تا ۲۳شهریور می‌تواند در جایگاه سرپرست وزارت کار، به امور این وزارتخانه رسیدگی کند و دستورات مقتضی را صادر کند و از صبح ۲۴ شهریور هرگونه تصمیم، دستور یا امضا توسط ایشان فاقد وجاهت قانونی است.» قبل از او، احمد نادری عضو دیگر هیأت رئیسه مجلس گفته بود که قرار است محمدمهدی زاهدی‌وفا از طرف رئیس‌جمهور به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شود.
رئیس‌جمهور بنا به اعلام محمدحسینی، معاون پارلمانی خود قرار است وزرای جدید برای وزارتخانه صنعت و معدن به‌همراه وزارتخانه بازرگانی معرفی کند. به‌احتمال زیاد معرفی ۳وزارتخانه کار، بازرگانی و صنعت و معدن به نیمه دوم سال و مهرماه خواهد افتاد.
کد مطلب: 173271
برچسب ها: رئیسی وزرا مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *