۰
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳

بررسی مجدد مکانهایی برای اعتراض عمومی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از لزوم انتخاب فضاهای عمومی امن برای اعتراضات عمومی خبر داد.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از لزوم انتخاب فضاهای عمومی امن برای اعتراضات عمومی خبر داد.
به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان این که این روزها گزارش‌هایی از وضعیت جان باختگان و خانواده‌های آنها در هفته‌های اخیر داده می‌شود و ما هم معمولا دنبال نوش دارو بعد از مرگ سهراب هستیم. چرا که چندی پیش اتفاقاتی در شهر افتاد و گروهی از هم وطنان جان خود را از دست دادند گفت: به دنبال آن فضایی ایجاد شد و بسیاری از بزرگان قوا از حق اعتراض شهروندان دفاع کردند و ایجاد فضاهای شهری امن و رسمی برای اعتراضات دوباره مطرح شد.
وی افزود: به هر حال شهر جای اعتراض است و اعتراض اگر دیده و شنیده شود نمی‌توان اعتراض را به مخالفان نسبت داد. هر چند که در هر اعتراضی امکان حضور غرض ورزان و آشوب گران نیز وجود دارد.
مسجد جامعی با بیان این که اگر به اعتراضات رسمیت ببخشیم از خشونت گرا شدن کاسته می‌شود، گفت: به هر حال بر ایجاد فضاهای امن شهری و رسمی با همکاری شوراها و مدیریت شهری تاکید دارم و در طول عمر این شورا نیز سه بار شاهد چنان وضعی بوده‌ایم و هر بار گفته‌ایم اعتراض حق شهروندان است و براساس آن قول اجرایی داده‌ایم. اما به مرور زمان فراموش کردیم.
وی افزود: به هر حال قانون اساسی حق اعتراض را پذیرفته است و بنای ایجاد حصر برای آن نیست و پیشنهاد ما نیز همان پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور است اما آن چه که در پیشنهاد ما اضافه می‌شود این است که فضاهای عمومی و امن با امکان شنیدن صدای معترضان و پاسخگویی مسوولان با تشخیص و انتخاب نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر همراه باشد و پیشنهاد می‌شود مجددا پیشنهاد تعیین مکانی برای اعتراضات در دستور کار شورا قرار گیرد.
مسجدجامعی همچنین بیست و هفتمین سال تولد روزنامه همشهری را تبریک گفت و عنوان کرد: امیدوارم نشریات محلی و همشهری محله که تعطیل شدند دوباره احیا شوند.
کد مطلب: 120096
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *