۰
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۶

رویای لیبرا بر باد رفت؟

وزیر دارایی سوئیس گفت پروژه ارز دیجیتالی لیبرا به شکل فعلی، شکست خورده است.
وزیر دارایی سوئیس گفت پروژه ارز دیجیتالی لیبرا به شکل فعلی، شکست خورده است.
به گزارش ایسنا، اویلی ماور، وزیر دارایی سوئیس در مصاحبه با شبکه " اس ار اف" این کشور گفت: پروژه ارز دیجیتالی فیس بوک موسوم به لیبرا در شکل فعلی خود شکست خورده است و نیاز است  تا برای کسب تاییدیه های لازم، کارهای جدیدی انجام شود. فکر نمی کنم لیبرا با شکل فعلی خود شانسی داشته باشد چرا که بانک های مرکزی در جهان قبول نخواهند کرد که پشتوانه ارزی لیبرا، ارزهای مورد صدور آن ها باشد.
برنامه‌ریزی ها برای راه انداری ارز دیجیتالی فیس‌بوک که مقر اصلی توسعه آن در شهر ژنو سوئیس قرار دارد باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین مقامات مالی و بانکی جهان به دلیل مسائل امنیتی و نظارتی شده است . مقامات فیس بوک از جمله دیوید مارکوس، مدیر پروژه لیبرا در فیس بوک گفته اند که سنگ اندازی های اخیر بر سر راه عرضه لیبرا باعث تاخیر در راه اندازی رسمی این ارز خواهند شد و احتمالا هدف راه اندازی لیبرا تا ژوئن محقق نخواهد شد.
طبق اعلام فیس بوک ارز دیجیتالی لیبرا به جای متکی بودن روی یک ارز، بر سبدی از ارزهای جهانی متکی خواهد بود. با این حال هنوز هیچ کدام از بانک های مرکزی در جهان با استفاده از ارزهای خود به عنوانه پشتوانه لیبرا موافقت نکرده اند.
پیش تر برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه ضمن مخالفت با راه اندازی ارز لیبرا گفته بود که این کشور مخالف استفاده از ارزهای دیجیتالی نیست بلکه می‌خواهد از توسعه یک ارز دیجیتالی واحد در چارچوب قوانین اروپایی حمایت کند. وی افزود که پاسخ به نیاز ارز دیجیتالی نیرومند نباید به دستان یک شرکت خصوصی چند ملیتی سپرده شود.
همچنین برخی از مقامات آمریکایی خواسته اند که به جای فیس بوک، بانک مرکزی آمریکا متولی عرضه ارز دیجیتال رسمی در این کشور شود. لائل برینارد، از مدیران ارشد فدرال رزرو در همین رابطه گفت: به عنوان بانک مرکزی آمریکا در حال تجزیه و تحلیل هزینه و منافع ارزهای دیجیتالی مرکزی هستیم و به یادگیری از تجربیات دیگران ادامه می دهیم.
کد مطلب: 120926
برچسب ها: ارز دیجیتالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *