۰
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۷

هیئت پارلمانی آلمان وارد تهران شد

این سفر براساس یک توافق از پیش امضا شده قرار بود انجام شود اما هیئت اروپایی درخواست دیدار با دو تن از محکومان امنیتی ایران را داشتند که ایران نیز این درخواست را خارج از توافقنامه اعلام کرد.

فاطرنیوز: یک هیئت ۴ نفره از پارلمان آلمان بامداد امروز یکشنبه وارد تهران شد. این سفر بنا بر دعوت رسمی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

هیئت پارلمانی آلمان بامداد امروز یکشنبه وارد تهران شد. قرار بود که امروز همزمان یک هیئت بلندپایه از پارلمان اروپا نیز وارد تهران شود، اما سفر این هیئت بنا به دلایل سیاسی لغو شد.

حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شب گذشته گفته بود، « سفر نمایندگان پارلمان اروپا به تهران به خاطر نپذرفتن درخواست خارج از توافق طرف اروپایی لغو شده است.»

به گفته وی، این سفر براساس یک توافق از پیش امضا شده قرار بود انجام شود اما هیئت اروپایی درخواست دیدار با دو تن از محکومان امنیتی ایران را داشتند که ایران نیز این درخواست را خارج از توافقنامه اعلام کرد.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس تصریح کرده بود، نمایندگان پارلمان اروپا قصد داشتند که در این سفر یک جایزه سیاسی که در روزهای اخیر به دو تن از محکومان قضایی کشورمان به صورت خصمانه اعطلا شده است، را به آنها ارائه و پیام تبریک آقای شولز رئیس پارلمان اروپا را به آنها برسانند.

حالا یک هیئت ۴ نفره از پارلمان آلمان وارد تهران شده است تا با مقامات پارلمانی و دولتی ایران رایزنی کند. این هیئت بنا بر دعوت رسمی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تهران سفر کرده است.

ریاست این هیئت را پیتر گاووایلر رئیس کمیته فرهنگی مجلس آلمان بر عهده دارد. این هیئت قرار است که در طول اقامت در ایران از چند مرکز علمی – فرهنگی در تهران، قم و اصفهان بازدید کند.

کد مطلب: 12094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *