۰
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۸

آمادگی ایران و عمان بر توسعه همکاری

سفیر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ با خانم «مدیحه بنت احمد الشیبانیه» وزیر آموزش و پرورش سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ با خانم «مدیحه بنت احمد الشیبانیه» وزیر آموزش و پرورش سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایسنا، در این دیدار که سیدعلی موسوی زاده رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه بویژه در زمینه آموزشی و پرورشی و راه اندازی مجدد مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط را مورد بررسی قرار دادند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در این دیدار با ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش به همتای عمانی و دعوت از او برای سفر به تهران، به ظرفیت‌های عظیم در زمینه دانش، فنآوری، تحقیق و نوآوری فناوری‌های نوین آموزش و پرورش ایران اشاره کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها و انتقال تجارب باکشور عمان تاکید کرد.
سفیر ایران در عمان همچنین با اشاره به تفاهمنامه موجود میان دو کشور در زمینه مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط، گفت: تلاش‌های خوبی برای راه اندازی مجدد این مرکز در مسقط صورت گرفته است و با تعاملات مثبتی که میان وزارت آموزش و پرورش عمان و رایزنی فرهنگی ایران انجام شده در انتظار آغاز رسمی فعالیت مرکز در آینده نزدیک هستیم.
در این دیدار «مدیحه بنت احمد الشیبانیه» وزیر آموزش و پرورش سلطنت عمان نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های دوجانبه، آمادگی خود را برای سفر به ایران و مشاهده امکانات و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌ آموزشی بویژه ارایه فرصت‌ها و عدالت آموزشی، رویکردهای تحصیلی در نظام آموزشی و تبادل تورهای مطالعاتی و فناوری و بهره گیری از تجربیات مختلف مراحل تحصیلی، اعلام کرد.
وی گفت: راهبردهای آموزشی عمان برای بیست سال آینده بر پایه نیازهای تخصصی آموزشی، علمی و فناوری کشور تدوین شده است و وزارت آموزش و پرورش از هرگونه همکاری که بتواند به پیشرفت این برنامه کمک کند، استقبال می‌کند.
کد مطلب: 121206
برچسب ها: کشور عمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *